< Tilbake til oversikten

Er kinesisk take away fy-fy?

petite fleur sa for siden:

Har grodd fast i sofaen og har mest lyst til å bestille kinamat i dag....men er det helt feil? Hva inneholder egentlig sausen i Chop Suey for eksempel? Masse mel og sukker? Holder meg selvsagt unna risen, men skulle gjerne spist resten :-)

Noen som vet? :confused:

Bøtt sa for siden:

Hei jeg elsker kinamat:D..det er alt for mye karber i sausene ja til ketolysekuren...så det hadde ikke jeg tatt sjangsen på nei..

Sukk......det ante meg.....Men takk for svar!:)

Ferskenbeinet sa for siden:

jeg har spist kinamat ved noen få anledninger uten å ramle ut av ketosen. Jeg hadde da peppersaus og karrisaus. Problemet var heller at jeg ikke likte det så godt som før. Peppersausen smakte jo sukker jo!

Om du har mulighet for indisk take away er det mye bedre på ketogen diett!

babydoll sa for siden:

Indisk er ikke dumt nei. Jeg pleier be om å få med grønnsaker istedet for ris også. De ser litt rart på meg, men gir meg det likevel =)

Elsker indisk mat, men av en eller annen grunn har vi ikke indisk restaurant her i Tromsø.

Men jeg klarte da å dra meg opp av sofaen til slutt, så det ble løvstek til middag i stedet.....godt det også :-)

vimsen85 sa for siden:

Thai House har jo god mat da. Og tror den er ganske lavkarbovennlig. Men den er ikke like lommebokvennlig da..

Carisma sa for siden:

Hvis man sjekker indiske oppskrifter på nett er det sukker i veldig mange av dem også.

Imp sa for siden:

Det er ikke min erfaring Carisma, vi prøver stadig nye oppskrifter og vi har ikke opplevd noen med sukker i enda.

Calvin1009 sa for siden:

I indisk mat er det svært sjelden sukker.
Litt karbo er riktignok i en del av maten. Men det brukes ikke mel etc i sauser heller så er egentlig ganske ketolyse vennlig mat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.