Svalen sa for siden:
Hei!
Jeg skal til London til helgen og lurer på om noen av dere vet om spesielle matvarer etc. som er smart å kjøpe der og ta med seg hjem til Norge :confused::)
Svalen sa for siden:
Hei!
Jeg skal til London til helgen og lurer på om noen av dere vet om spesielle matvarer etc. som er smart å kjøpe der og ta med seg hjem til Norge :confused::)
Ferskenbeinet sa for siden:
Jeg veit at cavalier sjokoladen er mye rimeligere der en her, ca halv pris!
om du scroller helt nederst her er det flere tråder om england!
Fofa sa for siden:
Atkins barer er også mye billigere der! ..mener å huske at de små kostet ca 12 kr, og de store rundt 16kr.. noe sånt:p
Licota sa for siden:
Vil ikke akkurat kalle cavalier-sjokolade og atkins-bar for mat men... :)
Fofa sa for siden:
Nei, men hun etterspør jo hva hun kan ta med seg hjem fra London..vanskelig å anbefale en biff fra restauranten på hjørnet da:D
Licota sa for siden:
Tror neppe England er så lavkarbovennlig uansett. :D Der går det jo konstant i pommes frites, potetgull og lyst brød med sirup.
Queen of Wands sa for siden:
English breakfast er jo lavkarbo da, bare man dropper toasten. Men ikke noe å ta med hjem akkurat... :)
Carisma sa for siden:
Og tomatbønnene... Mye sukker i de.
grotingeling sa for siden:
Vitaminer og mineraler er fast på min liste når jeg er i England
Idarull sa for siden:
Jeg skal kanskje til London snart, så bare å komme med forslag videre :D
Jeg vet de har noen sukkerfrie godterie. Men om de er gode og bra vet jeg ikke...
vimsen85 sa for siden:
Det finnes billig mandelmel, soyaprotein og soyamel. Kokosmel hadde dama på helsekosten aldri hørt om. Xanthan gum kjøpte jeg i Dublin. De har det sikkert i england og (Lauren på healthyindulgences.blogspot.com/ bruker det en del). De har Atkinsprodukter (ikke bare barer/sjokolader) på en del bootsbutikker. Jeg synes det er en del karber i, jeg da. Men de er billigere enn her hjemme. Har sett pasta, melblanding og frokostblanding. Pecannøtter er mye billigere enn hjemme.
Vil også til London <3
EmilyB sa for siden:
Jeg har akkurat vært i London, men fant ikke Atkinsbarer på de Boots - apotekene jeg var innom i sentrum. Men jeg fant endel 85 % mørk sjokolade som var under halve prisen av hva man må betale i Norge.
Og jeg synes det var kjempelett å leve lavkarbo der ( selv om jeg hadde noen planlagte utskeielser) .
Kjeden Garfunkels er veldig greit for både lunsj og middag, der har de flere typer omeletter og annet som passer utmerket på lavkarbo. Pubene har også fin lavkarbomat. I det hele tatt kan man spise mye, er bare å kutte ut potetene eller pommes frites. På hotellet vi bodde lagde de blant annet "scrambled eggs" og bacon til frokost om man ba om det, så jeg spiste det hver eneste dag.
Idarull sa for siden:
ja så bra da :D var dere på Oxford street eller? såvidt jeg har skjønt ligger de store matbutikkene litt utafor sentrum, så kommer meg nok ikke dit. tviler på at jeg får med meg venninna mi på det :p
vimsen85 sa for siden:
Ja, og så har boots en egen serie med diabetesgodteri. Sjokolader, karamelldrops, gummibjørner og lignende. Tror noen av de er søtet med sukralose. De hadde Atkins på de fleste Boots jeg var innom i England. Noen ganger er de i to etasjer, så man må kanskje gå opp eller ned for å finne maten og vitaminene og slike ting. Tror det var et med godt utvalg i Covent garden. Og der er et stort et i Oxford Street og (der er sikkert mer enn ett). På M&S har de foodhall i kjelleren der man kan kjøpe kyllinglår, reker med majones og mye annet. Mange av salatene de har er desverre med enten pasta, potet, cous cous eller annet jeg ikke spiser.
Idarull sa for siden:
Ja jeg har lest at M&S har masse deilig mat! Visstnok har/hadde de lavkarbo brødvarer, men er ikke sikker på om de har det nå da. Men det finner jeg ut av. Boots har jeg sett. Var på en Boots i mai, men kikka ikke på sånne ting da... Men finner nok noe!
arnakristin sa for siden:
Hei,
På Boots finner du Atkinsvarene der du finner andre slankeprodukter - ”weight management”, ikke der de har mat og snacks.
60 g barene kostet £ 1,99 og 30 g barene £ 1,39 – så en del billigere enn her hjemme og ofte større utvalg.
Helsekost butikken Holland and Barrett har ofte salg på vitaminer og proteinpulver, kjøpte bl.a. Kalsium, magesium, sink tablettene jeg bruker til halv pris nå i begynnelsen av september.
Idarull sa for siden:
takk for hjelpen, Arnakristin!
Hvis andre lurer så har de en "vanlig" matvarebutikk inne i John Lewis på Oxford Street. Selfridges har også merker som Hershey's, som jeg vet har sukkerfritt, men er ikke sikker på om butikken har det da. På Edgware Road, som går utifra Marble Arch, ligger det noen matbutikker også (Waitrose, Tesco Metro).
Sainsbury's inne på Odeon på Marble Arch. Gleder meg og håper det blir tur!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.