Maramara sa for siden:
Annika Dahlqvist Foredrag om LCHF
Det var ikke slik jeg trodde det skulle väre. Jeg trodde det skulle väre et slanke foredrag. Der tok jeg feil. :eek:
Det här var et foredrag om myten at fett er skadelig og at poteter, spannmål er bra.
Alt vi har lärt om kostpyramiden etc. er felaktig. Vi kan öke folkehelsen om vi begynner å spise mer animalsk fett, mettetfett og mindre karbohydrater. Jeg ble overrasket. Alt jeg har lärt er feil. Alle burde spise LCHF. max 50-100g karbohydrater om dagen, ved önske om vektminskning 10-20g (mye individuellt her hvor mange karb ).
Hun sa at hele hennes foredrag (og en kokebok del) fanns i hennes nye bok: Doktor Dahlqvists LCHF – Guide och kokbok. Om det stemmer anbefaler jeg alle lese den. Foredraget var virkelig en tankevekker !!
Jeg trodde Lavkarbo var farlig å gå på for lenge. For jeg har jo lärt at det er viktig å holde seg unna fett, spise sunt, spis rett. Så nå har det å spise sundt fått en ny mening! Det er jeg som spiser RETT! Fett er ikke farlig.
Det med at suget er borte, jeg spiser ferre måltid og faktisk mye mindre enn jeg gjorde för. Det er det rette. Når jeg gikk på GI, stresset med å huske å spise hver tredje time. Nå spiser jeg når jeg er sulten og det er slik det skal väre :D Dere hörer jeg ble frelst!
Frukt er som godis. Da er det lettere å forstå hvorfor vi skal unngå frukt!! Min tanke ble da: Her i Sverige kjör näringsmiddelverket en kampanj. 5 om dagen (5 frukt om dagen) Hvem vill at sine barn skal spise godis fem ganger om dagen??
Jeg var den som spiste LCHF litt i det skjulte :o Nå skal jeg ut å fortelle om meg og LKCHF til alle som vill höre. For etter LCHF har min livskvalitet blitt så mye bedre.
- Jeg har mye mer energi
- Aldrig sug (som var en plage för)
- Blir mett når jeg spiser (noe som var et problem för, kunne spise rett etter middag, fikk skjelden en metthetsfölelse)
- Bivirkningen, jeg går ned i vekt og cm :D
Legger med to linker som jeg synes må leses!!
Annika Dahlqvists blogg
Gunnar Lindgren
Men tenk om alt stemmer, at legeindustrien og näringsmiddelindustrien gir oss feil informasjon og har gjort det i alle år.
Vi må vi spre videre de positive effektene av LCHF så godt vi kan....
Ny link ;)
Helsevinster
Det kanskje finns lignende sider i Norge.
:confused: