Har hørt lenge at det å være vegetarianer er veldig bra. De har mindre hjerte-kar, diabetes, kreft og andre livsstilsykdommer. Og lever lengre. Dette skal visstnok være bevist...
Og har vært kjent lenge.
Tja... lenker til påstandene hadde vært bra. Er vel flere her inne som har vært veggiser og har fått helsa si bortimot ødelagt pga kostholdet? Eller tar jeg feil?
Jeg tror det skyldes at vegetarianere ofte er sunne på andre måter enn manglende kjøttspising. De røyker ikke, drikker ikke kaffe, spiser mye grønt og svært lite sukker og raffinert mat (det er jo kjøttkraft og sånt i det meste av ferdigmat), osv. Man har jo feks. tatt med religiøse vegetarianere (adventister?) i slike undersøkelser, og de har jo forbud mot det ene og det andre i matveien. Jeg tror ikke det har noe med kjøtt/fett å gjøre overhodet, men blir desverre tolket slik helt feilaktig.
Jeg var vegetarianer i 6 år frem til 2003, jeg la på meg 35 kg og ble helt ødelagt, men det var jo i bunn og grunn min egen skyld da jeg spiste omtrent bare raske karber kombinert med fett (pizza og pommes frites med ost, godterier, mye brød osv).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.