Hadde en runde med refleksjoner etter å ha vært på kostholdet 7 uker. Jeg startet med dette kostholdet av flere grunner enn vektreduksjon. Men det har såklart vært foreløpig det viktigste.Jeg har hatt en svært vellykket start og med noen nedturer og svingninger underveis gått ned 7.5 kg. :o
Det som gikk opp for meg i går var de andre virkningene jeg kunne kjenne på kroppen. Fordøyelsen min er iferd med å normalisere seg. Fra at diare og magesmerter har vært en normaltilstand er det nå en sjeldenhet.
Jeg har akkurat fått mensen for andre gang på dette kostholdet Jeg har for andre gang ikke sterke smerter. Det har ikke skjedd på mange år.:o
Blodsukkeret og med det energinivået er nå jevnt, istedet for voldsomme svingninger i løpet av dagen. Jeg småspiser ikke så mye og har ikke lenger den voldsomme ulvehungeren. Tenker fremdeles på mat og planlegger med stor glede neste måltid men er ikke lenger besatt av mat.
Og så all den deilige maten jeg nå kan spise med en beste samvittighet :D
Dette er en oppfordring til alle som ønsker å gå ned i vekt med dette kostholdet. Se ikke bare på vektnåla og fortvil når ting ikke skjer så raskt som dere forventer,men kjenn også etter hva som skjer i kroppen. Kanskje det skjer like mye postitivt hos dere som hos meg.
Dette er et kjempepoeng! Jeg la om kostholdet av helsemessige årsaker selv, men vektnedgangen har selvfølgelig vært kjærkommen, og også i seg selv nødvendig for helsa.
Gratulerer med flotte resultater, ikke bare på vekta, men allmenntilstanden! Håper andre kan la seg inspirere, og takk for at du deler :).
Du har så rett, så rett. Prøver å minne meg selv på alle de fine "bivirkningene" ved lavkarbo om dagene, mens jeg prøver å komme i gang igjen etter en litt for lang pause. Nå er ca matchvekta nådd, så sjokolade og "lettvindt" mat er litt vanskelig å si nei til, men jeg har det uten tvil best på lavkarbo!
Bra og viktig innlegg! :heia:
Jeg trenger og ønsker å gå ned i vekt, men jeg vil ikke fokusere på vekttapet. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal veie meg oftere enn hver 14. dag. Jeg vet fra tidligere at jeg har store helsegevinster på LCHF-kosthold, og jeg vil gjerne fokusere på det heller. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.