< Tilbake til oversikten

Røkt laks

Nero sa for siden:

Hadde tenkt til å kjøpe inn røkt laks/ørret i skiver i går, synes det smaker så godt.

Ingen av pakkene i butikken hadde innholdsfortegnelse på karbo/kalorier ol. - men det sto at det inneholdt sukker?

Dro hjem med en pakke spekeskinke istede, tok ikke sjansen.

Kan jeg spise røkt laks?

Gerd sa for siden:

Ja, røkt laks kan du spise :)

Zillah sa for siden:

Det er normalt svært små mengdar sukker som er brukt til røykalaks, så det er i praksis ingen kh å rekne med. Spis og kos deg.

Nero sa for siden:

Takk for svar fra dere begge :)

Da blir det røkelaks som vil prege ketolyseskiva hele neste uke.

Er litt ekstra glad nå, veide 76.2 i dag - slett ikke umulig at jeg er 75.9 på mandag (veiedag). Det blir 3 kilo ned på 3 uker :p

Tidl. medlem sa for siden:

På Rema 1000 selger de røkt ørret fra Godehav. Veldig god syns jeg.

Ingredienser:

• ørret filet
  • salt og sukker

Næringsinnhold pr 100g:
Energi 225 kcal (945 kj) herav:

• protein 24,2g
  • karbohydrat < 0,5g
  • fett 14,2g

Ørreten er litt feitere en laksen ;)

....ser nå at ørreten jeg refererer til blir laget på et lokalt oppdretsanlegg her i Bodø hvor jeg kommer fra.
Men vil tro den "innholder" nogenlunde det samme fra plass til plass i Norge.

Jeg må rette på innlegget jeg har skrevet tidligere. Jeg har skrevet at ørreten er feitere en laksen. Dette stemmer ikke.

Var på rema i går og fant røkt laks (pålegg) som inneholder hele 18 g fett per 100 g (Einerøkt laks fra Godehav)

Også i matvaretabellen står det at laksen er feitere en ørreten.

Så beklager feil informasjon.....

kaffekari sa for siden:

På Bunnpris har de røkt laks som bare inneholder laks og salt, ingen sukker, så jeg kjøper vanligvis den.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.