< Tilbake til oversikten

Galleoperasjon

Topas sa for siden:

Jeg opererte bort galleblæren i dag, og lurer derfor på om det er noe mat dere vil anbefale meg å spise de neste dagene? Har tålt fett veldig bra før operasjonen, og vet at ved to anledninger jeg har fått galleanfall så skyldes det høykarbo og ikke fett. Likevel burde jeg vel være litt påpasselig med for mye fett de neste dagene? legen sa jeg stortsett kunne spise det jeg ville, men kanskje dere har noen erfaringer å komme med. Vil jo helst leve ketogent :o

Kitt sa for siden:

Jeg fikk beskjed om å ikke overdrive fettspising på 6 måneder, men ellers kunne jeg spise hva jeg ville! Tok galleblæren i mai(-97), så det passet jo fint med ribbe til jul, men det var nok ikke helt sånn for meg!
Har tålt fett fint, mye verre med grønnsaker. Særlig mengder rå grønnsaker har gitt meg problemer etter operasjonen! Bedre om de er kokt/stekt!

Tenker du gjør lurt i å starte med små måltider litt oftere enn det man vanligvis gjør på ketogen kost! Galle- diare pga kun galle i tarmener ikke noe godt!:eek:

God bedring og lykke til!:):)

Topas sa for siden:

Takk for svar :)

Jeg har forstått det slik at det er flere som ikke tåler grønnsaker så bra. Jeg får vel bare teste ut litt forskjellig. I dag har jeg spist litt salte kjeks med ost på, så regner med at jeg er utav ketosen. Men skal prøve så godt jeg kan å holde meg til lavkarbo :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.