< Tilbake til oversikten

Chop suey

Lisbeth sa for siden:

Oppskrift med bilder her

Chop suey - 3 porsjoner

Ingredienser:
250 g strimlet biff
2 ss soyasaus
2 ss oystersaus
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
1 ts johannesbrødkjernemel (JBKM)
1 ss flytende buljong
1 ss vann
1 boks wokgrønnsaker
1/2 brokkoli
1/2 løk
1/2 grønn paprika
100 g sjampinjong
1/2 stangselleri
25 g sukkererter

Fremgangsmåte:
Bland sammen 1 ss soyasaus, 1 ss oystersaus, salt, pepper og 1/2 ts JBKM til marinade. Bland marinaden sammen med kjøttet og la det ligge til marinering i 10-15 min.

Bland sammen kjøttbuljong, 1 ss soyasaus, 1 ss oystersaus, 1 ss vann og 1/2 ts JBKM.

Kutt brokkoli i små topper, løk og paprika i strimler, soppen i biter, stangsellerien i skiver og sukkerertene i to. Hold grønnsakene separerte.

Ha olje i wok'en (eller stekepanna). Når oljen freser har du oppi kjøttet. Brun kjøttet på alle sider og ta det ut. Ha i mer olje og stek deretter hver enkelt grønnsakssort for seg.

Ha kjøttet og alle grønnsakene tilbake i wok'en og tilsett sausen. Rør godt og la det få et oppkok.

Kitt sa for siden:

Du er en aldri så lite knupp! :love:
Hvordan visste du hva jeg hadde aller mest lyst på for tiden?;)

Tusen takk for mange flotte oppskrifter, vennen!:klem:

xeena82 sa for siden:

Nam skal deffinitvt prøve denne. :)

xeena82 sa for siden:

Dette ble middagen vår i går. Var kjempegodt! Det eneste jeg tilsatte selv var bittelitt chayennepepper, så det ble litt sterkere. Nam, anbefales å prøve denne oppskriften! :) Takker Lisbeth!

Ps. har lagt bloggen din i min bloggliste på min blogg (www.skinnyshepherd.blogspot.com/) så da får du reklame for bloggen din hos meg på min blogg, også sprer vi kunnskap og oppskrifter. Du har masse flotte oppskrifter. Skal deffinitivt prøve flere. :)

Lisbeth sa for siden:

Så bra at du likte den :)
Jeg har lagt til link til deg også ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.