kineserbolle sa for siden:
Jeg er helt ny og har aldri hørt om dette før så hjelp (har søkt men er ikke klokere)
Konsentrert eller "originale"??
Ellers andre linker til steder stevia selges og som dere bruker settes pris på!
Jeg er helt ny og har aldri hørt om dette før så hjelp (har søkt men er ikke klokere)
Konsentrert eller "originale"??
Ellers andre linker til steder stevia selges og som dere bruker settes pris på!
sistegang sa for siden:
Dytter på denne, for det lurer jeg også på.
Ferskenbeinet sa for siden:
Jeg har kjøpt herfra, fikk den i posten på 2 dager!
www.friendlyshop.nu
De har både hvit og grønn, når jeg kjøpte hvit fikk jeg med en liten prøvepose med grønn, veldig praktisk! Den grønne kan brukes i te feks.
Denne har jeg og, den er litt mer granulert mens den over er pulver
www.iherb.com/NuNaturals-NuStevia-White-Stevia-NoCarbs-3-5-oz-98-g/4891?at=0
Tuuusen takk Ferskenbeinet!
jeg har den boksen som er 25g fra friendlyshop, på 7mnd har det kun minka en liten cm... så det er kjempedrøyt i bruk altså!
Kult! Jeg har funnet ut at jeg bruker for mye søtstoff antagelig - så må prøve å legge om litt på forskjellig.
Droppe sukrin
Fanta- og cola zero
Lakrisdrops plystre
osv...
Regner med litt stevia i kaffen eller smootien er bedre enn annet søtstoff?
det vil jeg tro, for mengden av det blir så bitteliten...
MEN en opprettholder søtsuget samme hva slags søtt en bruker! ;)
Zillah sa for siden:
Korleis er stevia i pulverform å dosere, og smaksmessig i forhold til dråpar?
Eg hadde ei bittelita flaske med dråpar, men det var vanskeleg å få berre ein dråpe og det blei lett for mykje... syns stevia-smaken er littegranne rar.
jeg har ikke prøvd dråper... Det er ikke bare bare med pulver heller! ;)
ada-emilie sa for siden:
Jeg kjøpte en gang stevia og fikk hjem en med mye ettersmak. Så kjøpte jeg en som liksom skulle være fri for det. Men det var ikke godt det heller. Det står masse pulver i skapet jeg ikke vil bruke.
kennygirl sa for siden:
Den jeg kjøpte har veldig besk ettersmak.
Noen som har funnet en type stevia uten ettersmak???
babydoll sa for siden:
Jeg har kjøpt en sort fra iherb i porsjonsposer som heter NuStevia. Den tror jeg er blandet litt med sukrin for å fjerne ettersmaken. Ikke var den dyr heller.
vimsen85 sa for siden:
Jeg har hørt at de beste er NuNaturals og KAL stevia. Men får man kjøpt noen av dem i norge. Har funnet begge på amazon.. Jeg kjøpte en som jeg ikke husker hva heter. Den er helt ok. Men jeg bruker å blande stevia og sukrin for jeg synes det er bedre enn noen av dem alene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.