Tror jeg spiser for lite fett, trenger vel en del jeg, særlig siden jeg ammer- eller bør jeg spise mer karber siden jeg ammer?
Uansett, det meste av fett jeg får i meg er gjennom meieriprodukter, det vil da være ost, rømme og fløte. Mye av kjøttet vi spiser, er magert, og bacon er så dyrt, så det kjøper jeg ikke. Spiser også nøtter og avokado f. eks, så jo også inneholder noe fett.
Da jeg ammet på lavkarbo var jeg opptatt av næringsstoffene jeg fikk i meg, ikke bare fett mengden. Avokado og forskjellige nøtter som du spiser er jo supert,(spes valnøtter er bra, omega 3) veldig fettrikt og masse næringsstoffer. Spe ev på med frø (solsikkefrø f. eks) Fet fisk (laks og ørret,makrell) og oliveolje er jo også bra.
Ellers vil jeg ikke uttale meg om antall karber etc, jeg gikk ikke ned et gram da jeg ammet, lavkarbo eller ikke... - Men god og feit melk fikk han, lille klumpen ihvertfall ;-)
Tusen takk for svar Nonta. Jeg håper da jeg går ned, gikk ned sist uke, selv om jeg ser ut til å stå stilt hittil denne uka. Veier meg hver dag da jeg har funnet ut at det funker motiverende. Mini har lat godt på seg hun og, hadde jeg tatt av prosentvis like mye som hun har lagt på seg siden fødsel, så hadde jeg nok hvert i mål nå :p Hun veide 6 kg på 6 uker kontroll, og var rett under 4 kg som nyfødt stolt mamma
Flott det med nøtten ja, har laget nøtteblanding til å ha på yoghurten til frokost, den inneholder diverse nøtter og gode frø.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.