< Tilbake til oversikten

Hvordan ser denne fordelingen ut?

Kamelen sa for siden:

[LEFT]Energi: 2203

Fett: 176.03

Karbohydrat: 21.94

Protein: 130.73

Er det for mye energi totalt? Ser det er sneppet over godkjent med karbo, ble litt for mye laks og paprika.:p

Hva sier de kloke og erfarne?:D
[/LEFT]

Fjasnissen sa for siden:

Tja..... det er for mye karbo hvis man skal være veldig streng på Ketolysekuren. Proteininntaket ditt avhenger av hvor aktiv du er. Er du helt innaktiv, så er det for mye proteiner. Tommelfingerregel er 1 gram pr kilo kroppsvekt for en som ikke trener i det hele tatt, og 2 gram for de som er veldig aktive.

Vet ikke om du er kvinne eller mann, om du trener eller ikke, så da blir det vanskelig å si noe om det generelle kaloriinntaket. Er du en aktiv mann, er det ikke for mye, er du en inaktiv kvinne er det for mye.

Kamelen sa for siden:

Jeg er ei dame med en aktiv jobb, dvs en del løfting og er på bena hele dagen. I tillegg er jeg småbarnsmor og innehaver av enebolig så det er mye bevegelse også på fritiden.;)
Jeg har prøvd idag og skru ned på både fett og protein men jeg har omtrent vært sulten i hele dag, og det skal vel ikke være slik??

Fjasnissen sa for siden:

Heisann.... hvis du føler at du er temmelig aktiv, så kan det godt være at du ikke har i deg for mye proteiner. En som er veldig aktiv og veier 65 kilo ville kunne ta rundt 130 proteiner pr dag (om man skal følge tommelfingerregelen).

Noen andre jeg snakka med nylig nevnte en generell regel om kalorier (dette var ikke i forbindelse med ketolyse, så det kan godt hende det ikke har så mye å si, men man kan jo tenke at kalori inn skal være mindre enn kalori ut), og det var at en inaktiv kvinne ikke skulle over 1500, og aktiv rundt 2000, mens for menn er det 2000 - 2500. Så klart, alt avhenger jo mye av hvor mye man forbrenner hver dag, så det kan tenkes at alt dette er irrelevant.

Men er man på ketolysekuren så skal kvinner ligge oppunder 15 gram karbo pr dag, og der lå du jo en del over.

Vet ikke om dette hjalp så mye, men håpet er jo at en av veteranene svinger innom og bidrar litt ;)

Kamelen sa for siden:

Takk for svar!!

Hehe, jeg er temmelig grønn og synes det er vanskelig da det virker det er så mange faktorer som spiller inn for å få til vektnedgang.:confused:
Ligger som regel litt under 15 karber, så det er ofte at jeg må knaske litt paprika utpå kveldinga.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.