Tid for nye TV-serier! Det eneste bra med høsten, synes nå jeg. Jeg sjekket ikke ut nye TV-serier i sommer, så jeg har ørten TV-serier på TODO-lista mi.
Diskutér gjerne de nye TV-serier her. Både gode og dårlige. Noen anbefalinger om TV-serier man bør se eller noen man kan holde seg unna?
This show will feature many points of view and will follow a common citizen contribute to a huge government conspiracy.
Sjanger: Drama, Action/Suspense
De sier at dette er den nye Lost. Jeg liker slike serier, så jeg synes det lover bra. Første episode var litt forvirrende, men jeg kommer absolutt til å se på den en stund videre. Terningkast 5 så langt. Kun én episode er sendt til nå.
Hot in Cleveland er en sitcom som følger tre venner fra L.A. som ender opp i Cleveland ved en tilfeldighet da flyet må nødlande der på vei til Paris. De bestemmer seg for å bli værende når de finner ut at mennene der synes de er pene og glamorøse. De leier et hus med ei særegen gammel dame til vaktmester.
Sjanger: Komedie
Tema: Sitcom
Har sett to episoder nå (10 episoder er sendt), og det var sånn passelig morsomt. Ikke noe nytt liksom, og lite snert. Terningkast tre.
Jeg har ikke hørt om noen av de to du nevner:eek: De må sjekkes ut!!! Jeg var og stor fan av Lost..vel og merke de første sesongene, de mistet meg på slutten..men men.
Jeg anbefaler på det sterkeste Modern Family!! Dette er en strålende komiserie. Jeg har sett hele sesong 1 på nett, men den startet for 1 eller 2 uker siden på norsk tv. Etter min mening en veldig gøy serie:D
Politimannen Mike og fjerdeklasselæreren Molly møtes på Overeaters Anonymous-møte og faller for hverandre. Serien er laget av Chuck Lorre som også laget Two and a Half Men og The Big Bang Theory.
Sjanger: Komedie
Tema: Dating
Én episode sendt så langt. Likte humoren på denne, sånn pang-pang-ute-av-det-blå-kommentarer. Jeg gir denne flere sjanser. Jeg er ganske kresen på komiserier, men denne slipper kanskje gjennom nåløyet. Terningkast 5 så langt.
Hawaii Five-0
Nylaging av den gamle Hawaii Five-O (med null i stedet for o).
When Steve McGarrett's father is murdered, he decides to return home to Oahu in order to catch the killer. The governor offers him the opportunity to run a new task force where he is able to call the shots. Detective Steve McGarrett brings together his own team, beginning with Chin Ho Kelly; an ex-Honolulu Police Detective and former protégé of McGarrett's father. Kelly has been assigned to a federal security patrol after being suspected of corruption. Detective Danny "Danno" Williams is a New Jersey cop who recently moved to the island and is raising his 8-year-old daughter. Kono Kalakaua is Kelly's cousin and a rookie officer, fresh from the academy. McGarrett's team is given full backing from the governor and plays by their own rules.
Sjanger: Drama , Action/Suspence
Tema: Politi
Én episode sendt så langt. Jeg har ikke sett den gamle serien, så jeg har ikke noe å sammenligne det med. Men jeg synes den var grei nok. En del action og kule stunts. Jeg kommer til å gi den flere sjanser i alle fall. Terningkast 4.
Gleder meg også til nye sesonger av Community (min favoritt-komiserie ved siden av BBT) og Supernatural. :p
Av nye serier - har sett et par episoder av Stephen King-baserte Haven, likte det ikke så godt, og følger sånn halvveis med på The Gates, som fortsatt føles mest som Desperate Housewives With Vampires. :cool:
Har sett How to make it in America, den er dødskul. Samme folka som lagde Entourage, men jeg synes den er morsommere. Digget også modern family, men da må man vel være inne i humoren :)
Åh, den har jeg ikke sett. Den skal jeg også teste ut. Takk for tips. :snill:
Ja, Haven er forresten veldig ny. Ser også på den. :ja: Jeg likte den veldig godt, jeg. :snill: The Gates ligger på lista mi. :ja:
Haven
Basert på Stephen Kings "The Colorado Kid". FBI-agent Audrey Parker blir sendt til den lille byen Haven i Maine på oppdrag og blir værende og hjelpe politiet når hun finner en gammel avisartikkel med et bilde av ei dame som er prikk lik henne. Audrey er vokst opp på barnehjem og kjente aldri mora si. I Haven skjer det mange rare ting. Politimannen hun jobber med har mistet følelsen og kan ikke kjenne smerte eller berøring.
Jeg har sett de ti episodene som er sendt, og digger det! Litt spesielle krefter og sånt, men ikke så overdrevet som Herores. Jeg likte overdrevne Heroes da. Og så er forholdet mellom politimannen hun jobber med og henne så søt. Litt romantisk spenning mellom dem, men ikke så mye at det blir klissekliss. Terningkast 5+.
Ojoj, du har jo bare sett de mest "kjedelige" sesongene, om man kan kalle Lost kjedelig (noe jeg selv ikke synes). Lost tok seg HEFTIG opp i sesong 3, og spesielt 4, og ble bare bedre og bedre etter det. Jeg savner Lost sånn at jeg vil legge meg ned og grine!
På fredag er det forresten sesongstart (i USA) på Grey's, Private Practice og Fringe. Gleder meg! Dexter begynner vel igjen uken etter, eller noe sånt. Eller var det denne uken? Jeg må sjekke!!
Haven syns jeg er bra! Gleder meg til Cougar Town, Modern Family og Community sine andre sesonger kommer. Er også selvsagt spent på Glee, Grey's og mange andre gamle.
I sommer gikk det en ny serie som het Huge. Den slutta brått, etter 10 episoder. Håper det kommer flere episoder. Ellers har jeg ikke sett noen nye serier. Har nok med alt som har begynt igjen og som kommer denne uka!
Her i huset har vi dilla på BBT :love: Er så glad for at jeg og sambo digger de samme seriene... Ingen av de andre vennene mine syns den er morsom i det hele tatt :rolleyes: Men de så ikke riktig så uforstående ut som da jeg prøvde å forklare at Arrested Development var stor humor!
Noen som vet om det lages mer Fringe? Eller kokte den bort i kålen (og lave seertall)?
Den ligger på lista mi den også. Ikke så mange som ikke ligger på lista mi faktisk. :geip: Jeg vil teste ut bare for å se om det er noe. Huge er ikke kansellert enda i alle fall.
The Big Bang Theory er fantastisk! :love: Og Fringe starter i morgen. :snill:
Ser det er mange serier jeg ikke har hørt om engang. Har nesten ikke sett på TV siste året, men nå har jeg begynt å følge med på Greys igjen. Er ikke så avansert som dere som laster ned og greier. ;)
kremt Les mitt innlegg. :geip: Fringe går i dag! I morgen tidlig kan du laste ned episoden!
Har testet den også. Det var den britiske, ikke sant? Var ikke fan av den.
De fleste av disse hadde ikke jeg heller hørt om før jeg bestemte meg for å laste ned og sjekke noen av de nye TV-seriene, så det er helt forståelig. Men de fleste av seriene som er verdt å se kommer jo til Norge etterhvert. Av og til etter noen måneder, av og til etter noen år.
Hehe, jeg tåler ikke Arrested Development, jeg heller. Helt skivebom i forhold til hva jeg ler av. Har sett alt av HIMYM, men avskyr "hovedpersonen" der også. :rolleyes:
Nye sesonger av Criminal Minds, Glee, og Modern family kommet ut i dag, House i går og The office OG big bang theory i morgen, også kommer grey's anatomy også sier dere?
Tiden vil gå kjapt framover, skjønner jeg. :D
(men jeg må si, med en gang noen kommer med "den nye lost" så får jeg frysninger. Mange som har fått den tittelen til bå, veldig ufortjent!)
Modern Family så jeg litt på, men jeg var ikke med på den humoren der. :geip:
The Gates
The Gates follows Nick Monohan, a cop who has been hired as the police chief of a seemingly harmless planned community. Nick soon discovers there is much more to its residents than meets the eye.
Genre: Drama , Action/Suspense
Theme: Horror
Jeg har bare sett to episoder så langt, men 13 er sendt. Jeg digget denne! Litt vampyr, litt varulv og sånne greier. Jeg liker sånt, jeg. Ser at temaet på tv.com var satt til grøsser, så da håper jeg at den blir fin, skummel og mørk og ikke for mye Desperate Housewives som 157cm sammenlignet den med... Men 157cm har kanskje sett alle episodene? Uansett, denne får terningkast 5+ så langt. :ja:
Persons Unknown
Strangers wake up to find themselves locked in their individual hotel rooms and completely under electronic surveillance. They know nothing about how or why they were taken there or even who they are now trapped with together in a nameless deserted town.
Theme: Mystery
Oooh, denne var også kul! Ser at den er allerede avsluttet da. Jeg har sett to av de 13 episodene som er sendt. Litt som Harper's Island kanskje. Med sånne serier som dette her, er det OK at det bare er én sesong. Terningkast 5+.
Neighbors From Hell
The Hellmans are your typical all-American family including two kids and a dog living in the suburbs, except that they are from Hell. Their mission on Earth is to pose as normal citizens while trying to keep humans from being condemned to Hell.
Genre: Animation
Theme: Cartoon, Adult
Hm, ikke så ille. Litt usikker på om jeg kommer til å fortsette å se på det eller ikke. Gir det noen sjanser til. Terningkast 4.
This project is based on the original French film La Femme Nikita. The story is about two assassins for a top-secret government organization assassin who goes rogue and a new assassin who is training to replace the old one.
To episoder sendt så langt. Serien var grei nok. Har potensiale i alle fall. Den minnet meg veldig om Dollhouse, selv om det jo ikke blir det samme. Jeg gir den terningkast 4 og kommer til å se på den videre en stund i alle fall.
Snodig. Jeg har sett en serie for noen år siden som var basert på den filmen, og nå lager de en ny altså?
Ellers vet jeg ikke om jeg har godt av denne tråden... Har nemlig blitt hekta på Grey's. Unngikk den i mange år, for hvis du bare ser en episode så kan det virke ganske tåpelig, men så begynte jeg å se den fra begynnelsen... sukk ikke lurt.
Ser at det var en serie som het La Femme Nikita. Den gikk i fem sesonger fra 1997 til 2001.
Godt jeg holder meg helt borte fra den da. :geip: Er ikke noe særlig glad i sykehus-serier. De er for sippete for min smak. Sier hun som sipper som en galning hver gang hun ser Extreme Makeover Home Edition...
Hehe, glemte den. Den er ikke særlig sippete. Men jeg er ikke med på den humoren... Heller ikke med på humoren til Two and a Half Men, How I Met Your Mother eller Family Guy (og spin-offene).
Den er grusom! Blir provosert hvis jeg ser på den lenger enn ti sekunder (noe jeg prøver å unngå). Det er ting som tyder på at jeg og manusforfatterne har et helt forskjellig syn på det meste. Det er altså ikke bare skuespillet og den dårlige humoren, men alt mulig annet (temaer/innhold). Hvis jeg ser at noen på FB har denne serien som en av sine favoritter må jeg innrømme at jeg plasserer dem i en egen kategori. Sorry altså, men jeg HATER den serien. :rolleyes:
Stemmer det ja, husker jeg syns den var OK. Når det gjelder Gray's både ler jeg og griner av den. :o Kjenner meg igjen i noen av bakgrunnshistoriene, og så elsker jeg Christina, inbiller meg at vi er av samme personlighetstype (selv om hun er mer ekstrem).
Jeg er en av disse dumme folkene som elsker Two and a half men. :o
Og HIMYM er jo noe av det mest fantastiske som har gått på tv, jeg ler bare jeg tenker på den serien. Barney er jo ubetalelig!
Ukens episode av Grey's (episode 1, sesong 7) var forresten utrolig kjedelig ... Jeg gadd ikke å se hele engang, da er det gale.
Men Private Practice, episode 1 sesong 3, var gruusomt trist. Måtte sippe endel da ja.
Wohoo! I dag er det sesongstart på Simpsons, Dexter, og, hehe, Desperate Housewives. Har det nok litt med den som QoW med Grey's Anathomy (jeg klarer heller ikke legeserier, bortsett fra House, da, som minner meg om at jeg må laste ned, for jeg har bare sett noen enstaka episoder på tv, og falt veldig for det. Scrubs er artig nok, jeg har vel sett alt av på tv, for eksen min var hekta). Jeg syntes i utgangspunktet DH virket tåpelig, og joda, den ER litt tåpelig, men den har et deilig skråblikk og mye mer hjerne enn jeg hadde forestilt meg.
Ellers ut fra tips fra denne tråden så lasta jeg ned første sesong av Haven. Sånn nesten ok. Det er veldig wannabe-X-files, altså, og sakene henger ikke sånn egentlig sammen når de løses, og man får i grunn ikke vite nok av bakgrunnshistoriene, samtidig som mange av effektene er litt billige.
Det jeg savner med mange amerikanske tv-serier er TROVERDIGE karakterer. Ikke bare glatte pene mennesker, men liksom, litt helt vanlige folk, litt querky folk, etc. Noe som gir en serie litt sting og noe man kan relatere til. Ser alle vennene mine ut som Megan Fox og Orlando Bloom? De gjør jo ikke det, lissom.
Jaja.
Har sett piloten til How to Make it in America. Virker grei nok så langt. Det som drar opp foreløbig er at Luis Guzman er med, han er fet! Og sikkert en av Hollywoods mest type casta menn.
Ellers kom det en ny serie, riktignok ikke i år, men jeg sitter og holder tomlene opp for at det kommer flere sesonger; Bored to Death. Der får jeg alt jeg ønsker meg med rare karakterer og skrudde historier. Samt at Ted Danson gjør sin kuleste rolle siden ... ever?!
Ellers tips om serier som fortsatt går i år: Weeds, kanskje en av de aller beste seriene jeg har sett! På sin femte sesong nå. Jeg er totalt forelska i Mary Louise Parker! At det er mulig å være en så gjenomført Lolita i en alder av 46 er helt utrolig. Manuset, karakterene, alt helt utrolig fantastisk, smart og morsomt! Hung, herlig, litt langsom serie, men med en ganske drøy historie som man nesten litt for fort blir bekvem med :p. Breaking Bad, overraskende, spennende, rørende! Og det morsomste av alt, hovedkarakteren spilles av faren fra enda en sånn ettermiddagsserie; Malcolm i midten. Tok litt tid før jeg skjønte det, men, haha. Er ikke mange forenligheter mellom disse to karakterene, altså! Sesong tre kom i vår. United States of Tara, handler om en herlig rar familie hvor moren har splitta personlighet. Om det i det hele tatt er mulig, eller det minste troverdig å ha en sånn tilstand spiller egentlig ikke så stor rolle, man tror på det mens det skjer, og karakterene i serien er mildt sagt herlige! Sesong to kom i vår. Mad Men er vel kjent for de fleste. Jeg brukte litt tid på å komme inn i serien, og den er litt langsom og ikke av de mest spennende. Men det funker når man først kommer inn i det. Det beste med serien er at den er så utrolig tidriktig! Det ligger mye jobb bak det å korrenspondere fullstendig med historiske hendelser, moter, etikette, språk etc. Sesong 4 går nå.
Serier jeg faller for er stort sett de hvor skillet mellom good and bad guys er flytende. Jeg elsker å elske litt forstyrra og feilbarlige karakterer. Å heie på de som lager Crystal Meth, prostituerte, dopdealere, promiskuøse så det halve kunne vært nok, moralsk forkastelige, etc etc. Det er nok der HBO og Show Time har vunnet fram, at de lager serier med utrolig versible og troverdige karakterer :). Er det noe jeg ikke kan fordra så er det gjennomført hjertegode perfekte karakterer, for ikke å snakke om typ plettfrie femtenåringer med livsvisdom som overgår den jevne pensjonist. Urk :p.
Oii, takk for tips. Jeg har vært hemmelig forelsket i Ted Danson siden jeg var 6-7 år gammel og satt og så på Cheers istedet for barne-tv hver dag. :o:p Og så har jeg ikke sett ferdig Damages ennå, heller. Hurra!
Ellers er jeg faktisk enig med deg angående Desperate Housewives, jeg så vel 2-3 sesonger før jeg datt av til fordel for andre ting - den har hjerne, nærmeste sammenligning er kanskje Gilmore Girls, selv om tonen er en annen.
Breaking Bad har jeg sett alt av, men synes ikke den er så bra som "alle" vil ha det til - men det er faktisk mest fordi jeg ergrer meg over at alle karakterene tar så tullete beslutninger hele tiden, hehe. Det blir ikke noen igjen å heie på når jeg synes hele gjengen trenger IQ-påfyll, liksom...
Gillmore Girls ble jeg litt mett av :p. Litt i overkant mye smartness, kanskje? Haha. Men syntes den var ok :).
Jeg er nok litt enig med deg i Breaking Bad, man bare "Neeei, ikke gjør dét, da!". Men jeg liker den likevel, nettopp for den åndeløse spenninga som får deg til å sitte på nåler hele tiden.
Åh, nå har jeg lasta ned alle nye episoder av sesongstartserier! Pluss den nyeste Mad Men-episoden! Oh, happy days :D.
Digger bare BBT!! Gleder meg til nye episoder ikveld. Kommer då til å sitte klistra foran skjermen med strikketøyet.
Ellers ser e helst på Private Practice, Medium og The Closer.
Og Two and a half men... Men no har jo e "Monty Python"- humor også da :p
Nå har jeg fått de siste 12 episodene av House sesong 6 og første av den nye sesongen min med broren min. Og de første episodene av Weeds. Den har jeg ventet lenge på! Dumme Torrentleech har kastet meg ut fordi jeg ikke betalte og ikke hadde nok opplasting (dataen min døde og var på reperasjon). Er det noen som vet om jeg er blokket for å laste det ned igjen for all evighet? Har brukt en annen e-post og fått to invitasjoner, men den sier at jeg prøver meg på å bruke IP-en til en eksisterende bruker. Men jeg er jo ikke medlem lenger. Er kanskje svartelista da? :p
Andre "gamle" TV-serier som fortsatt sendes som jeg synes er verdt å se:
Burn Notice: en serie om en spion som fikk "burn notice" - altså at han fikk sparken. Så han er stuck der de sendte ham til (Miami) uten jobbhistorie, kreditthistorie eller noenting. Han gjør litt småjobber for gode folk som har blitt lurt/truet/whatever av slemminger.
Castle: En bestselgende krimforfatter som er godvenn med borgermesteren og får lov til å være med en politikvinne i drapsavdelingen og løse saker (og få inspirasjon til bøkene sine).
Chuck: En søt geek får databasen til CIA og NSA opplastet til hjernen og blir plutselig spion.
Cougar Town: Komiserie om en nylig skilt kvinne (Courteney Cox).
Eureka: En hemmelig by i USA hvor alle geniene har blitt plassert. Man kan si at teknologien har kommet litt lengre der enn andre steder.
Fringe: En FBI-agent som jobber sammen med en gal men genial vitenskapsmann. De jobber utelukkende med de rareste sakene. Minner om X-files i begynnelsen.
Futurama: De fleste har vel hørt om den, men den har startet opp igjen!
Leverage: Fem ex-skurker jobber sammen som "good guys" og lurer og tar igjen på slemminger. En mastermind, en hacker, en tyv, en svindler og en slåsskjempe.
Lie to Me: En serie om menneskelige løgndetektorer. De er eksperter i å lese kroppsspråk, tonefall, ordbruk.
the Mentalist: En som er utrolig flink til å lese folk og analysere detaljer. Han jobber med California Bureau of Investigation (CBI) og løser drapssaker.
the Middle: Komiserie om en halvdysfunksjonell familie.
Psych: En mann med fotografisk hukommelse som har blitt lært opp av sin politifar til å legge merke til og analysere detaljer. Han ringte inn til politiet med tips som løste sakene. Til slutt ble han anklaget for å være medskyldig, og da forklarte han at han var synsk (det var visst en mer logisk forklaring for ham der og da). Han og hans bestevenn jobber nå som konsultanter for politiet og hjelper dem å løse saker. Og han og hans bestevenn er utrolig morsomme sammen. Man merker at de har en god kjemi av og på settet altså!
Smallville: Regner med at alle har hørt om Smallville, men måtte jo nevne det! Jeg er Supermanfan. :snill:
Supernatural: Spøkelser, vampyrer, varulver og alle ting som er overnaturlige. Mørk, skummel og fin!
True Blood: Det virker som de fleste har fått med seg denne fantastiske serien. Man klarer å produsere syntetisk blod, så da offentliggjør vampyrene sin eksistens.
V: Romvesener kommer til jorda tilsynelatende med gode intensjoner.
the Vampire Diaries: Tenåringskjærlighetsdrama mellom ei jente og en vampyr.
White Collar: En hvitsnipp-svindler som ble tatt. Han jobber nå for hvitsnipp-avdelingen i FBI med GPS-sender rundt ankelen.
Ah, ok. Jeg må bare si, som jeg ser det, at Two and a Half Men er så langt fra mørk og skrudd som det kan komme. Lettbeint heller.
Aldri hørt om. Malcolm ... var jo ganske ok, til ettermiddagsserie å være, men ikke noe jeg ville brukt energi på å laste ned, akkurat.
Jeg må bare innrømme, at bortsett fra noen hederlige unntak, som Seinfeldt f.eks, så er jeg allergisk mot komiserier med studiolatter ... :o. Og er det noe som får meg til å klø så er det absolutt forutsigbarhet. Begynte så vidt å se Modern Family (?!), og åååå miiiiin guuuud! Den kunne ha vært bra, men de går jo i ALLE fellene! Bare klisje på klisje hele veien. Synd, jeg er gammelt Bundy-fan, og hadde litt forvntninger på grunn av Ed O'Neil. Arrested Dervelopment, derimot. Fullstendig galskap og uforutsigbarhet. I love it :D
Og så skulle jeg ønske jeg kunne se Being Human, men etter jeg så piloten så klarte jeg ikke. For der spiller nemlig Guy Flanagan, noe av det deiligste som har satt sine føtter på engelsk jord rollen som vampyr, og da jeg så at de hadde bytta han ut med en sånn døll Italian Stallion-karakter så ble jeg så skuffa at jeg ikke klarte å se mer. Buhuuuu!
Øøøøh, han som endte opp med å spille Mitchell er jo tusen ganger penere enn Flanagan, synes jeg. Men hver sin smak. :o
Jeg tror uansett du hadde digget ham om du så serien, for den er fantastisk, og han spiller enormt bra. Humoren er også helt vanvittig! Dette klippet er fra en av mine favorittscener:
Jeg elsker House, Greys, Frustrerte fruer(jada vet det ikke sendes nå:p), Big Bang Theory-sheldon er en fantastisk karakter:D, Medium, Private Pracis, cougar town(vet disse heller ikke går nå)Dexter. Elsker også Charmed, Buffy og Scrubs, som jeg har hele seriene av, på dvd. OG elsker dokumentarer-ikke "hvordan bygge en lastebil" dokumentarer, men program som handler om livet og ulike menneskers takling av det.:)I kveld så jeg en dokumentarserie jeg har sett flere episoder av, om alkoholikere og menneskene rundt dem.
Kan godt hende han er flink altså, men jeg fikk bare sånn glættis-assosiasjon når jeg begynte å se episode nummer to :o. Men så er jeg veldig glad i tynne hengslete menn, og synes 'kroppete' menn er fullstendig turn off ... :p. Så jeg tror jeg må vente litt til for å komme over det, hehe.
Første episode i sjuende sesong av Desperate Housewives kom i går, og første episode i sesong seks av Medium kom på lørdag :D
Hengslete menn liker jeg ikke, men jeg falt heller egentlig ikke for denne Mitchell da jeg begynte å se serien først, men utover i serien ble han bare helt smaskens, det er noe "med" ham i serien som gjør ham uimotståelig. Og han er jo ikke kroppsbygger, akkurat. Snarere helt vanlig i kroppsformen, hehe.
Uansett er serien SÅ verdt å se, og ikke droppe bare pga. et mannfolk, Photo. pekefinger
Jeg hadde en greie for han før jeg så serien, serru! Ingen som kan lene seg mot en vegg som Guy Flanagan, sukk! :p. Så jeg ble jo overlykkelig da jeg så han i Being Human ...!
Neida, jeg skal gi den et nytt forsøk, men nå hamstrer jeg serier som bare det, for det kan hende jeg blir uten nett en måneds tid, og om jeg klarer å hoocke meg på et tilfeldig et her, så er ikke nedlastning det første jeg vil bruke det på ...
Første episode av sesong to av Bored to Death kom i går forresten, juhuuu!
Mmmmmmager! :D Spike må jo oppleves!
Eric Northman eller Alexander Skarsgård (intet mindre enn sønnen til Stellan Skarsgård!) er dødsfin, rent bortsett fra alle de musklene da :p. Haha. Og så klipte han seg kort. Buuuu!
Ja, det kan han! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått gjennom Buffy-boksene mine, men akkurat nå har jeg en liten pause. Ingen som slår Spike, selv om Alexander Skarsgård objektivt sett egentlig er penere... For meg er det ikke så viktig at de er så tynne som mulig (re: Photo ;)), men de må ha en sexy stemme. VELDIG viktig. :)
Har jo heilt gløymt å nevne KLOVN!!! Liker den danske serien sjølv om det kan væra ganske smertefullt å sjå den enkelte gonger... Kjenner eg rødmer av skam eller blir utrolig flau på Franks vegne nokon gonger :rodme:
A typical family learns they have extraordinary powers.
The Powells are about to go from ordinary to extraordinary. After 16 years of marriage, Jim and Stephanie's relationship lacks the spark it once had, and their family life now consists of balancing work and their two children, leaving little time for family bonding. During a family vacation set up by Jim in an attempt to reconnect, their plane crashes into a river in South America, where they are exposed to a strange glowing substance. But this is where the fun starts for the Powells, as they soon discover that something's not quite right. Each of them now possesses unique and distinct superpowers. But saving and savoring their family life will be equally important, as they try to find purpose for their new powers and embark on a journey to find out what defines and unifies them. The Powells are a totally relatable family who happen to be a little bit amazing.
Jeg liker serier hvor folk har spesielle evner, så det var ingen overraskelse at jeg likte denne. Dette er visstnok en av de store seriene. Bare én episode er sendt så langt, men denne har potensiale! Terningkast 6 fra meg så langt. :snill:
Det gjer eigentlig eg og. Men så MÅ eg berre se det også....
Sitter i stua mi, og rødmer av skam enkelte ganger :) Mens andre ganger vrir eg meg på gulvet av latter :lol:
The series is about a woman diagnosed with cancer. The series delves into the emotional ups and downs of a suburban wife and mother forced to face reality yet also find the light side in a dark situation. A metaphor for the way we all should live, yet rarely do, this is a journey about how to seize the day.
Sippete, men den hadde litt snert. For mye drama og for lite spenning eller humor for min del. Terningkast 3.
Melissa & Joey
"Melissa & Joey," a half-hour multi-cam comedy with Melissa Joan Hart and Joey Lawrence executive producing and starring, finds Hart portraying Mel, the grown-up former wild child of a political family who is now a local politician herself. When her sister ends up in prison and brother-in-law flees after a scandal hits, Mel must take responsibility for her teenaged niece Lennox and pre-adolescent nephew Ryder. Spread too thin to manage by herself, help comes in the unlikely form of Joe (Lawrence) who, desperate for a job, moves in and becomes the family's "manny." David Kendall & Bob Young are executive producers and writers; Paula Hart also serves as executive producer.
Søt, og hvis serien får kjøre lenge nok, så er jeg bombesikker på at Melissa & Joey blir sammen. Joey var fiiin. :snill: Men den var ikke morsom nok til at jeg kommer til å følge med på. Terningkast 3.
Dag, den nye serien på tv2 av bl.a Kristoffer Schau. Atle Antonsen spiller og hovedrollen, og "smala Sussie" spiller en annen rolle :hearts:
Første episode var genial :lol:
Ikke tv serie nå da, men sambo og jeg har begynt på denne serien i avvent på True Blood sesong 3. Crocodille Shoes!! I tillegg ser vi på Supernatural og noe western jeg ikke har fått helt kontakt med ennå. JEG ser i tillegg CSI og YAG. :love:
Jeg synes både Heroes og Supernatural var bra de par første sesongene, så ramlet det helt sammen og ble bare teit. Supernatural var spennende i begynnelsen, da det handlet om forskjellige ting, spøkelser osv. De siste sesongene har jo omtrent kun handlet om teite demoner, det samme gang på gang. Boooring!
Er den bra?? Vi har den liggende hjemme, men har ikke giddet begynne med den ennå for den ser kjedelig ut???
Vi har hjemmekino her også.. Sambo er samler... Samler på alt og især filmer og tvserier, men helst tegneserier... Jeg tror vi kanskje har sett 1/4 av det vi har av filmer...
Being human ja? En av mine favorittserier. Dette klippet må du se, det er bare hysterisk. Måten personene er på, humoren, kommentarene ... Ikke alle liker denne serien, men tar man humoren og legger merke til alle de spesielle småtingene som gjør den helt hysterisk morsom (i tillegg til spennende, trist og alt på en gang) så blir man like forelsket i serien som det jeg er:
Louie is a comedy filtered through the observational humor of Louis C.K. Each episode puts a spotlight on Louis' hectic life as a successful stand-up comedian and newly single father raising his two daughters. The single-camera comedy is a mix of Louis C.K.'s stand-up comedy and scripted short films.
Neh. En dårlig og mørk etterligning av Seinfeld. Det var ikke noe særlig morsomt. Terningkast 2.
Players
"Players", which follows two brothers with opposite personalities trying to run a sports bar. "Players" stars Walsh as Bruce, a free-spirited, fun-loving, guy's guy who is living out his fantasy of owning a bar that allows him to freely bet on sports along with dating the cocktail waitresses. His older, more subdued and uptight brother, Ken (Ian Roberts), serves as his antagonist, and tries to keep the focus on the bar turning a profit. The series also features Vicky (Danielle Schneider), the promiscuous waitress who has an affinity for B-list athletes, Hickey, the senior member of the staff who instead of actually working, spends most of his time bidding on sports memorabilia on eBay, and Calvin (James Pumphery) the young bartender who idolizes the fun-loving Bruce.
En dårlig versjon av Cheers. Jeg synes ikke den var noe særlig morsom, men så kan det jo hende at det var masse morsomme sportsmetaforer jeg ikke skjønte. Terningkast 2.
The Good Guys
The Good Guys is an action comedy about two detectives stuck in small crimes, though their "routine investigations" (Code 58s) often lead them into bigger cases and even bigger trouble. Jack Bailey (Colin Hanks), a cop who follows the rules but has an annoying habit of making enemies higher up, is paired with Dan Stark (Bradley Whitford), an unpredictable old-school cop whose heroic rescue of the Governor's son 30 years ago keeps him employed. Even so, Dan's drinking and antics leave him stuck with Jack in the Property Crimes Division. Jack's only ally is his ex, Assistant District Attorney Liz Traynor (Jenny Wade), who must balance chastising the troublesome duo with standing up for their unconventional police prowess to their boss Lieutenant Ana Ruiz (Dianna Maria Riva). Creator and Executive Producer Matt Nix (Burn Notice) originally conceived the series 10 years ago as a feature film script Jack & Dan to reinvent the buddy-cop comedy-action drama.
Slo ikke an i heimen her. Han unge var irriterende og han gamle var veldig irriterende. Klarer ikke å se på dette her altså. Terningkast 2.
Huge
Huge is a new drama about one life changing experience at a weight-loss camp for teens. Funny, heartbreaking and provocative, Huge follows the lives of both the campers and the staff, as they look beneath the surface to discover their true selves and the truth about each other. It's funny, heartbreaking, and provocative -- just like life.
Fatcamp liksom... Og den vanlige "spis mindre, tren mer" og for all del ikke spis fett! :rulleøyne Serien var kjedelig, og jeg irriterte meg altfor mye over feil ernæring og sånt. Terningkast 2.
The world we knew is gone. An epidemic of apocalyptic proportions has swept the globe causing the dead to rise and feed on the living. In a matter of months society has crumbled. In a world ruled by the dead, we are forced to finally start living. The series follows a police officer, Rick Grimes, who wakes up from a coma to find the world ravaged with zombies. Looking for his family, he and a group of survivors attempt to battle against the zombies in order to stay alive.
Zombie-serie! Nice! Denne her lover bra! Kun en (dobbel-)episode sendt så langt, men jeg digger serien så langt. Terningkast 6.
Oi, fett! Walking Dead har jeg også lest om! Zombier, woho!
Har mye å se fram til (bortsett fra at jeg ikke har internett atm, så jeg må snike meg på Deichmanske og laste litt ned :rodme:), så har jeg fått øynene opp for House MD. Jeg elsker bitre sarkastiske menn :cool:. Og best av alt, det er sju sesonger, og jeg har bare sett ferdig sesong 1 :D
Fringe er helt aldeles fantastisk, jeg og mannen er helt hekta og ser frem til hver fredag da vi kan benke oss foran skjermen. Men nå har det jo hatt pause en stund pga helvetes sport i USA.
Laster ned Walking Dead nå :) House syns jeg også er bra, er midt i sesong 6 cirka. Ser flere forskjellige serier i uka, så har alltid for mye å se gitt...
Alt jeg ser: 90210, America's next top model, big bang theory, community, criminal minds, chuck, cougar town, dexter, friday night lights, the good guys, grey's anatomy, glee, gossip girl, how i met your mother, lost girl, life unexpected, modern family, private practice, raising hope, rush, running wilde, smallville, supernatural, vampire diaries, weeds, one tree hill, the office. blir litt ja :P
ellers ser jeg frem til nye sesonger av doctor who, pretty little liars, true blood, royal pains, nurse jackie, united states of tara, hung, huge, haven ,hells kitchen, secret diary of a call girl, southland, skins, rookie blue, hawthorne, covert affairs, being human.
HERREGUD jeg trenger et liv!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.