< Tilbake til oversikten

Den kjente og kjære matpakken!

madelene sa for siden:

Men hva i all verden skal jeg ha med meg i matpakken? Pleier - pleide- :p å ha brødskiver eller knekkebrød. Men i det øyeblikket jeg hoppet av hverdagsmat-lasse og over på Atkins forsto jeg liksom ikke hva jeg nå skulle ha i matpakken.
Er det noen som har noen gode råd? :)

Klem fra Madelene (nybegynner men ønsker å lære!)

Mila sa for siden:

Hei!! Jeg har nå med meg salat på skolen jeg... av og til så har jeg noe kyllingkjøtt oppi for å få en forandring...:)

Aline sa for siden:

eller du kan lage en omelett og ta den med kald :)

mofe sa for siden:

Nøtter!

magdalena sa for siden:

Ferdig grillet kyllinglår/kjøttstykker,salat med enten kylling,tunfisk eller skinke i.Omelett/eggerøre er også godt kald.Nøtter skal en vel ikke spise løpet av de første 14 dagene?Cherry tomater er veldig gode som knask.

magdalena sa for siden:

Forresten,i sommer når jeg jeg jobbet uten mulighet for å kjøpe meg noe mat i arbeidstiden,hadde jeg alltid med matpakke,oftest bestående av stekt kjøttdeig med diverse stekte grønnsaker i som f.eks paprika,løk,squash,brokkoli.Og har du micro du kan varme den i,kan du jo ha ost i også!Men kjøttdeig er godt kaldt.Nå er jeg så heldig at jeg kjøper grillmat til lunsj på jobben,men en blir lei det også..

HP sa for siden:

Frokostklubbpannekaken sammen med en boks med bær må jo være den ulitmate matpakken å trekke fram i matsalen når du spiser sammen med alle de som skal misunne deg som er på slankeren :snill:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607

Mila sa for siden:

Må innrømme at HP er LITT genial... Mila vet vertfall hva HUN skal prøve når hun er ferdig med eurodietten i mai!!

Gamla sa for siden:

ROLLS: se oppskrift i linken under.
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3520
Selv om jeg nettopp brukte dem som fastelavens boller, så er det egentlig det jeg mest bruker som erstatning for brød.
PS.: det er lurt å vispe CC litt med stavmixeren.

EGGEPANNEKAKER:
Vet jeg har skrevet det før en gang, men finner det ikke just nå:
1 egg vispes/ristes sammen.

Ha litt smør i pannen når du steker første kake.(første kaker blir som regel ikke så fin ) Kakene stekes på sterk varme.
Når eggemassen har stivnet og løsner lett fra kanten og bunnen , snus den og stekes på andre siden.
Jeg steker flere og oppbevarer dem i kjøleskapet i noen dager.

Og slik ser de ut,- legg på det pålegget du vil og du har en veldig god niste :

elian sa for siden:

'

1 egg?? Er det hele oppskriften?

Det ser jo ut som helt vanlige pannekaker......

jeg har prøvd å lage soyapannekaker jeg har sett oppskrift på her inne, men de faller fra hverandre, når jeg skal snu de...... ikke noen suksess nei.....

Gamla sa for siden:

Ja, det er bare 1 egg. Enkelt og greit! Det går veldig bra, og det blir tynne og fine pannekaker. Bruk sterk varme, jeg bruker den store plata på komfyren. Vet ikke helt styrken på den, men jeg varierer mellom styrke 4 og 5. Plata har gradering 1-6.

Nille sa for siden:

Når jeg skal lage wraps med laks og "eggerøre" etc, visper jeg to egg og 1 ss fløte + salt & pepper sammen. Heller det i den lille panna mi og steker "pannekake". Det funker helt flott på svak varme. Passer akkurat oppå tortillaen !! Kan brukes til hva som helst den pannekaka ! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.