< Tilbake til oversikten

Svart vaniljepulver

Idarull sa for siden:

Jeg har bestilt og fått vaniljepulver fra Gojiking. Smakte på det og det smakte inenting... er dette noe jeg kan bruke i kaker og is? Setter pris på alle svar!

Her er det jeg har kjøpt :)

Supera sa for siden:

Ingenting? Det skal da smake vanilje av det... Men ja, det kan du bruke i kaker og is. Vaniljepulver + sukrinmelis = vaniljesukker. ;) Jeg tar vaniljestenger og sukrin i en kjøkkenmaskin og kjører det til det er vaniljesukker.

Idarull sa for siden:

okei! jeg får prøve en liten røre da :)

martefie sa for siden:

Vanilje har en annen smak enn vanillin. Ikke så påtrengende intens; vanilje smaker vanilje (hviskestemme) mens vanillin smaker VANILJE!! (høy utestemme). (Hvordan beskrive smak skriftlig...? :rolleyes:) Kan det være det du erfarer?

Idarull sa for siden:

okei! ja det kan nok være det. får prøve å lage noe med det i helga eller neste uke så får vi se :D

lifejack sa for siden:

Jeg synes ofte vaniljesmaken kommer best frem etter å ha blitt stekt/varmet opp, så mao i kaker, muffins, panacotta etc. Men bruker det mye i "kaldretter" også, da:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.