< Tilbake til oversikten

Litt lavkarbo?

Tussi80 sa for siden:

Vi driver å undersøker litt rundt dette med lavkarbodietter. Mannen ville plutselig det og jeg er litt sånn egentlig imot siden jeg mener vi bør ha et variert kosthold. Det skal passe for alle også. Både barn og voksne.

Jeg synes også det er vanskelig i de sammenhenger hvor vi blir bedt bort på middag og andre tilsteldninger.

Går det ann å leve litt lavkarbo der en kutter bort ris,brød,pasta, potet, rotgrønnsaker men fremdeles kan spise det hvis man blir bedt på lunsj hos venninner inni mellom?

Og har et sunt kostol til vanlig. Og at det man kan unne seg litt kake og godis i helgene??+

Noen som vet?

Kitt sa for siden:

Det som kalles generell lavkarbo fyller vel akkurat det du sier!
Man gjør så godt man kan med å droppe de store "karbo"- syndene i hverdagen og tillater seg litt mer ved spesielle anledninger!:D

Kake og godis hver helg? Vel, det er jo ikke bra for noen.:p
Og mange sier de aldri har spist så variert som etter at de begynte på lavkarbo!:D

Du kan jo starte med å lese denne!

Titania sa for siden:

Jeg lever etter det prinsippet. Livet har en tendens til å komme i veien for dietten i blant. Derfor skiller jeg mellom fest og hverdag, og jeg stresser ikke mye med konsekvensene av "fest".

Men det som er faren med dette er at det er lett å stadig finne nye grunner for å kose seg. Dersom en vil ha resultater kan man ikke "bare" ta litt kake og godis i helgene, på fest, utelunsj, middag osv. Før man vet ordet av det er man tilbake på gammelt kosthold.

Det jeg prøver å si er at det er mulig å leve bare "litt lavkarbo" men at man må være så disiplinert at det blir flest hverdager :o.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.