Hvordan passer mager baconost inn i det fedonistiske kosthold?
Jeg tror jeg har forstått det riktig når jeg bruker mitt c-måltid slik: 3 rugsprø med mager baconost, paprika og agurk. Høres dette riktig ut? Spiser dette til lunsj, da jeg mener å ha lest at lunsj var det beste tidspunktet for et c-måltid.
Jeg tror mager baconost er helt greit. Det kommer vel an på hvor mye karber og fett det er i den. Jeg bruker å spise en smøreost fra firstprise, den inneholder 2 karber og 17% fett. Jeg tenker at i begrensede mengder må det jo være greit.
Jeg skulle tro det er et greit C-måltid. Men kanskje litt mye rugsprø? Skal ikke C'en tilsvare en halv håndflate? Men jeg er ikke sikker altså. Jeg prøver foreløpig å unngå C-måltider.
Ang rugsprø så tror jeg kanskje jeg må gå ned fra 3 til 2. Ser i menyforslagene at han oppgir 2 knekkebrød i et måltid. Det er bare det at de rugsprø'ene er så tynne... Tenkte å kjøpe noen andre istedetfor. Ser Nellie bruker Sesam Delikatesse (tror jeg det var).
Men Fedon har magerost i menyene sine også, sa da er det nok greit. Blir som regel et c-måltid hver dag på meg. Er ikke så flink til å bruke håndflatemetoden selv. Leser heller menyer og tar det som står der, ihvertfall til jeg blir litt varmere i trøya:)
Hva tror dere om evt proteinbrød eller lavkarbo briks istedenfor rugsprø eller andre knekkebrød? Blir det feks mye mer kalorier i det?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.