< Tilbake til oversikten

Noen spørsmål

mamz sa for siden:

Forrige mandag begynte jeg å kutte ut noe karbo, brød, potet mestmulig sukker osv....men bestemte meg i helga for å være enda grundigere å prøve ketolysekuren da jeg har ca.10 kilo jeg aldri har klart å bli kvitt, har 5 barn og det har kommet litt noen kilo for hvert barn :rolleyes: veide meg nå og jammen er jeg 1,6 kilo letter enn forrige mandag :D kjæmpefornøyd.
Var på biblioteket i går for å låne boka "slank med ketolysekuren" men de hadde den ikke, men får den fra et annet bibliotek, så kanskje i dag.....gleder meg til å lese skikkelig om dette, til da lurer jeg på om jeg kan spiser: surkål, tomatpure, kjøttdeig, ananas og bakverk laget med bakemix og kruskakli(eller hva det heter) Har ikke trimmet noe denne uka, men det er vel lurt å få trimmet litt også...eller....
Er så glad jeg fant dette forumet, endelig skal jeg klare å bli kvitt kiloene mine og forhåpentligvis slutte å skjemmes av kroppen her....:rolleyes:
Tenk, jeg kan gå nesten 6 timer etter et måltid før jeg blir sulten igjen.....helt snålt, men liker det :)

Gerd sa for siden:

Les på allt du kjøper og finn ut karbene. Sett deg en max grense for antall karber pr. 100g vare. Jeg har 5g. som øvre grense.
Hold deg unna hel/halvfabrikata, spedde produkt.
Tenk rent kjøtt/rene ferske grønnsaker, fett.

Surkål: litt kanskje, vet ikke karboinnholdet.
Ananas: Nei.
Tomatpure: sjekk karboinnhold.
Kjøttdeig: JA :D

Bakverk med bakemix og kruskakli: Litt :ja: (det er en vanlig vektbrems)

mamz sa for siden:

Takk igjen for svar Gerd, du er super ;)
hmmm....så det kan være en vektbrems dette med bakemix ol. hadde så lyst på en pizza jeg fant her inne:p men kanskje jeg skal vente og bare holde meg til det jeg spiser nå, går vel bra d å, her drikker jeg pepsi max'n min og har spist litt sjokolade (70% sjokolade) og går faktisk ned i vekt, så glad :p

Gerd sa for siden:

Det er jo forskjellig fra person til person hva som er eventuelle vektbremser. Jeg kan ikke spise nøtter/frø/brøderstatninger. Da rikker ikke vekta seg.
Noen reagerer på kunstig søtning. Det er ikke vektbrems for meg. Men jeg holder meg unna fordi det trigger søtbehovet mitt. Jeg har alltid hatt et enormt søtbehov, og tiden etter jeg starta med ketolysekuren var en flott anledning til å kutte det ut :ja: Fjerne ordet kos fra godterispising....
Koser meg heller med en god bok, pc, gubbelilles armkrok osv ;)

mamz sa for siden:

Det tror jeg også på at noen tåler en ting mens andre ikke, her har jeg drukket ganske mye pepsi max om dagen og likevel er jeg veldig fornøyd med vektnedgangen, må innrømme at jeg ble veldig glad for at jeg kunne drikke pepsi'n min på denne kuren da jeg ikke drikker kaffe ol.:rolleyes:
Så da vet jeg at det jeg har spist til nå går bra mens jeg lever på ketolysekuren.
Lurer på når det vises på vekta når man har spist noe som ikke var bra.....dagen etter, dagen etter der.....eller:confused:

Gerd sa for siden:

Det kommer an på hva man spiser, hvor mye og over hvor lang tid :ja:
Det er ikke sikkert det vises på vekta i hele tatt. :)

Bøtt sa for siden:

Hei hei mamz:)Jeg bruker Soy Protein Isolate som fås kjøpt på helsekost butikk,det inneholder 2,8akarb pr 100g.
Det går fint an å bruke når du går på ketolysekuren.Dette brukes til baking
og som tilskudd i feks.smothie.Må bare prøve deg fram så finner en ut hva en tåler og ikke.Jeg drakk mye cola zero sist gang jeg var på ketolysekuren mens denne gangen har jeg nesten ikke rørt kunstig søtning og gått ned mye mer på kortere tid.
Lykke til videre.:)

mamz sa for siden:

Hei hei butten :) må jo prøve pizza'n du laga, den hørtes deilig ut, men blir litt skeptisk, tenk om jeg "reagerer" på bakevarer og vekta stopper :eek: mulig jeg venter til noen flere kilo er av :p ....men klart jeg må prøve meg fram, kjenner jeg er litt lei omelett og bacon :( er bare såå glad for brusen min...hehe..men drikker en del vann også da ;) og jeg er i kjempeform, dette skal bli bra :D

Henta boka "Slank med ketolysekuren" på biblioteket i ettermiddag, så nå sitter jeg å prøver å lese mens jeg lurer litt rundt her inne :)

Benedictee sa for siden:

Jeg begynt en 'slutt med pepsi max for å se om det er partystopper'-prosjekt. Igår og idag foreløpig..jeg drakk M Y E pepsi..så dette er et prosjekt for å se om min vekt reagerer positivt på mangelen av pepsi max..kan oppdatere i slutten av uka og se om det har skjedd mer positivt enn før (4-700 gram pr uke).

mamz sa for siden:

Heihei :) ja, kan du ikke gjøre det, kjekt å vite......hvis det stopper opp til meg er vel pepsi max det første jeg tar bort .....for en stund ;)

Rin sa for siden:

Jeg drikker en del Pepsi Max (var flink og kuttet helt ut i over et halvt år, så jeg vet jeg får det til, men så møtte jeg typen, som også er PM-"avhengig" :rolleyes:) - og jeg går ned i vekt selv om jeg drikker det, men opplever gjerne et lite boost mht vekttap om jeg lar være å drikke det en uke. Skulle gjerne kuttet det ut for å bli heelt fri for luft i magen igjen, altså, det er bare mer enn jeg takler når kjøleskapet til enhver tid er fullt av det. Jeg velger å "pick my battles" :cool:

mamz sa for siden:

Hehe....har kjøleskapet fullt av pepsi max her å :rolleyes:;) men jeg vet jeg kan stå over hvis jeg må, har gjort det før.....men så lenge vekta går nedover kommer jeg til å drikke det :D ....drikker mange glass vann om dagen også:)

Matglad sa for siden:

Hei mamz, velkommen til lavkarboverdenen. Her er det mange muligheter når det gjelder god mat.

Du skriver at du er skeptisk til om pizza kan være en "partystopper". Tipser deg derfor om denne varianter. Enkel og veldig god, uten karbo i bunnen:

lenabeatrice.net/lavkarbomat/lavkarbo-pizza/minipizza-med-bunn-uten-karbohydrater/

Lykke til :)

mamz sa for siden:

wow...Så smart, må vel ta sjansen på pizza snart, begynner å bli lei egg, omelett, egg....:o takk skal du ha :)

mamz sa for siden:

Da har vi laget og spist pizza'n Matglad linket til, den var god, men det holdt med 2 stykker, ble litt kvalmende da jeg prøvde med mer :rolleyes: veldig feit......
Minstejenta på 5 var den første til å forsyne seg, og jammen likte hun den, hun som er så kresen ;)
Et veldig bra alternativ til "vanlig" pizza:D takk takk:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.