< Tilbake til oversikten

Funker dette?

lottesdagbok sa for siden:

Jeg har litt problemer med å kutte ut nesten alle korbohydrater nå i første omgang, så lurer på om dette funker.
Jeg spiser til vanlig 4 brødskiver om dagen og potet/ris til alle middager, men nå vil jeg

• bytte ut de 2 brødskivene til frokost med 2 rugsprø, de dagene jeg har god til tar jeg kanskje egg e.l. og ikke knekkebrød eller brød
  • spise salat til lunsj, eller frukt i stedet for to brødskiver
  • kutte og kaffe latte og begynne med vanlig kaffe
  • kutte ut ris/poteter til middagene, ta masse grønnsaker i stedet
  • bytte ut potetgull med nøtter og mørk sjokolade

Kan jeg gå ned i vekt av dette?

Carisma sa for siden:

Det ser veldig bra ut, men ikke bytt ut lunsjen med kun frukt. Frukt kan være et mellommåltid, men velg en med lav GI som pære eller syrlig eple. Og spis nøtter e.l ved siden av for å bremse blodsukkerstigningen.

ada-emilie sa for siden:

Husk nok fett og proteiner,da,så du blir mett og ikke tyr til lettvinte fristende karbomat ved sult.Avokado er fin dessingestatning i salat. Ikke spis salat uten litt kjøtt,fisk,ost eller egg i samt fettkilde som olje eller avokado. Har du smakt kokt torsk med olivenolje over til salat av issalat, agurk, grønn paprika,brokkoli, løk og avokadomos med urter og dijonsennep? Nam. Spiser det nå:)

littlettere sa for siden:

Det så kjempebra ut, og det kan nok være en ide å kutte litt i første omgang. Første gang jeg prøvde lavkarbo gjorde jeg det gradvis: spiste havregrøt til frokost og karbofritt resten av måltidene. Andre gang begynte jeg rett på Atkins induksjon, som førte til tre-fire dager der jeg ikke greide noe. Var utmattet, svimmel og kvalm. Så kan absolutt være en ide å kutte litt først ;)

babydoll sa for siden:

For å kutte ennå flere karbs kan du bytte ut rugsprøen med FiberRik solsikke også =)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.