Dette er den første dagen min med ketolysekuren.
Har spist egg og bacon til frokost. That`s it!
Jeg går på medisiner som senker matlysten, så jeg orket ikke lunsj. Men det skal jeg bli mye flinkere til! Dette har vært en dag som jeg har prøvd å sette meg inn i dette skikkelig(Ikke at jeg har klart det).
Egg og bacon er det vell ikke mye karbohydrater i såvidt jeg vet?
Men hva skal jeg spise for å få i meg nok karbohydrater?
Spise mer enn kun ett måltid om dagen vil jo hjelpe:-) hehe
Men grønnsaker vil nok være et bra tips! Endel karbo i det..men sjekk lista over "lovlige" grønnsaker, for det er ikke alt du kan spise.
Ja, hehe.. Det er jo planen:) Har ikke så god matlyst.. Så det var en kombinasjon av dårlig matlyst og å ha en syk baby som trenger mammaen sin:) Men jeg skal spise flere måtider.. hehe..
Lag deg en stor bolle med salat, vei alle ingredienser og skriv ned. Så regner du ut antall gram karber på hvor mange gram, delt på antal porsjoner.
Da har du ferdig salat i kjøleskapet som du kan bruke som utgangspunkt til alle måltider, om det er salat til frokosteggene eller kyllingsalat til lunsj eller til seien til middag. Og du sparer tid på morran og kan lage salaten mens babyen sover. Og sover den ikke om kvelden, så kjøper du deg bæresjal og putter den i mens du lager mat( se der klarte jeg å reklamere for den mest nødvendige babytingsten).
Lag opp masse blomkålmos eller brokkolimos og frys ned i porsjoner, da har du alltid mat tilgjengelig. Og det er ingen unnskyldning for å ikke få seg grønsakene og karbene.
Sorry for at jeg glemte å svare deg på BV Unni:( Så ikke meldinga før seint, og så glemte jeg hele greia.
Men jeg signerer ALLE over her! Du må spise mer enn 1 måltid, og grønsaker til hvert måltid;)
Takk snuppa:)
Det går fint vettu. Skjønner jo at du ikke er til for å tjene meg:)
Jeg sprakk mandags kvelden, men jeg var flink hele tirsdagen. Å når jeg tissa på stixen, så ble den rosa:) Har vært flink i dag også, så dette skal jeg klare!:D
Trives fantastisk godt egentlig. Sånn bortsett fra ubehag i magen, og søtsug om kvelden.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.