< Tilbake til oversikten

Mye KH i "potet"salat av blomkål?

marjusen sa for siden:

Heisann.

Tenkte vi sku grille for siste gang til helga, og da blir det grillspyd med kylling, svinekjøtt, paprika og løk.

Vil derfor lage meg hjemmelaget "potet"salat av blomkål, men oppskriftene jeg finner så blir det fort 12-13-14 KH pr 100 gram. Stemmer det?

Majones har jo 2 gram pr 100, CF har vel rundt 4-5 KH for ett beger på 300gr, blomkål har 2,5 pr 100, vårløk har 5 gr pr 100.

Så når man får laget alt dette regna jeg ut ca 14 KH pr 100 Gram. Og det går FORT 100 gram potetsalat til grillmat eller?

Marius

Gerd sa for siden:

Slik du regner, tenker du da på å bruke 100g av allt (både cf, majo, vårløk,blomkål)?

Jeg bruker 100g majones, en dæsj stivpisket kremfløte, en liten stilk vårløk (eller vanlig løk kan også brukes, mindre karber), "Metter" den røra med lettkote små blomkålbiter. Litt salt, ev. pepper....

marjusen sa for siden:

Hei igjen.

Gikk ut i fra denne oppskriften her som jeg synes så utrlog god ut:

1 boks creme fräiche (3dl)
1 pakke majones (165gram)
1,5 ss dijon sennep
4 vårkløk
1/3 purreløk
1 stort blomkålhode
salt og pepper

Marius

blåbær sa for siden:

Det blir jo litt feil. Sånn du regner er 100+300+100+100=100 :p

Kitt sa for siden:

Grovt regnet kommer jeg til 1.0kg "potetsalat" med totalt ca 35karber!
Altså kun 3.5karber pr 100g "potetsalat"!

Majones 4
CF 9
Vårløk 8
Blomkål 9
Purre 4
Div 1

Og du skal vel ikke spise hele alene!;)

nellie sa for siden:

Du har nok regnet litt feil ja:p 100 gram kan liksom ikke inneholde 100 gram + 300 gram +++

marjusen sa for siden:

Hahahahhaha, huff nå blir jeg faktisk VELDIG flau her altså :rodme::rodme::rodme:

Jeg tenkte jo litt feil. Det var på hele sullamitten såklart jeg regna;)

Jaja, lærer så lenge man levr. :rodme:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.