Kan dette bli gode medisterkaker tror dere? Jeg så på en nettside nettopp at medisterkaker ofte var malt svinekjøtt, spedd med storfekjøtt og fløte.
Vet denne blir litt magrere, men tror dere jeg vil få en medisterkakelignenes smak og konsistens av dette?
Høres godt ut, men vær litt tilbakeholden på fløta, altså ikke hell i alt på en gang. Så du ikke får flytende farse, hell i litt og litt. Jeg synes det er godt med litt finhakket( nærmest revet) løk i medister.
Jeg kjører deigen og krydderene først, så i med eggene, også fløte til slutt. La deigen tykne mellom hver gang du heller i en slump. For å si det sånn, jeg har endt opp med å lage kjøttbrød og ikke kjøttkaker pga et slikt eksperiment.. Men har du johannesbrødkjernemel eller fiberhusk i hus, så kan du ha i en ts og la deigen stå litt før du steker.
Hmm, faktisk ikke dumt, er jo en ide å legge farsen i en brødform, så blir det deilig kjøttpudding som vi kaller det. Blir vel samme som du kaller kjøttbrød:)
Det kan man jo spise som pålegg også:D Nam nam
Det jeg elsket før til frokost var å kjøpe fersk kjøttfarse, smøre ett lag på brødskiva og steike det i panna. Hehe, heelt ferskt. Kalte det for farsebrød:D
Har brukt lavkarbobrød samt godt krydret medisterdeig (fra slakteriet på Lena) og stekt i meierismør med en solid osteskive på toppen... har funka det :sikle:
Høres fint ut. Og følg rådene om speing.
men hvis du drøyer den litt så er det ikke lenge til billig svineribbe kommer i butikkene. Da skjærer du av det meste av kjøtt og flesk og maler det til medisterdeig/farse. Og ribbene som blir igjen kan du bruke til spear-ribbs.
Godt råd, og jeg kommer nok til å lage dette mange ganger framover. Og til jul skal jeg værtfall lage masse medisterkaker som jeg kan spise med ribba mi:D
Faktisk det brødet der jeg prøvde nå sist også. Synes det har en litt sær smak. Spess de første to bitene;) Hehe. Lurer på om det er en av ingrediensene jeg reagerer på, for jeg synes det er samme sekle smaken jeg fikk av nannahs knekkebrød. Tror det er ett av de frøene der jeg ikke liker. Bare finne ut hvem av dem;)
Nei, det har jeg ikke prøvd enda. Må kjøpe meg mandelmel, så skal jeg teste dette brødet.
Marius
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.