Har holdt på i 4 mnd, hatt noen sprekker (planlagte stort sett), men ikke noen krise, skal bare holde vekten og helsa. :)
Men merker at "vanlige" ting smaker fryktelig søtt! I går hadde vi bursdag og jeg lagde en bløtkake med en blanding av vanlig krem og vanilljekrem og smakte jo på kremen mens jeg holdt på å montere kaka. Trodde nesten hele kaka var ødelagt jeg - den var jo nesten ufyselig søt! Men jeg satte den nå på bordet og den forsvant før jeg fikk sukk for meg! Så antagelig var det mine smaksløker som ikke er vant til denslags lengre. :ja:
Bakte også lavkarbo gulrotkake, men den ble ingen suksess. Bountykaka ble grei nok for den som liker veldig mørke, sterke kaker for å si det sånn, god til en kopp kaffe eller te, men kun i små biter av gangen gitt... Så ingen umiddelbar suksess den heller. Og kremen min ble veldig hard, ikke myk og deilig slik den ser ut på bildene i oppskrifta. :(
Jeg har også merket at jeg har endret smakssans. Synes fort at ting er for søtt :)
Jeg har sluttet å lage lavkarbo kaker, jeg da. Prøvde meg litt i begynnelsen, men hvis ikke det er flere enn meg på lavkarbo, tar jeg heller en liten bit av den "vanlige" kaken, hvis jeg absolutt må ha kake. De kakene jeg prøvde var ikke noen hit - og jeg endte med å spise mesteparten selv.
Etter litt over to år uten sukker, så smaker tyttebær søtt her i gården!
Eller rettere sagt: jeg kan kjenne søtsmaken i tyttebærene, det kunne jeg IKKE før...
Smakte en slurk cola av min samboer når vi var ute å handlet.Asj !:utenutrykdet var søtt nesten litt kvalmende.Kunstig søtning og syns jeg er veldig søtt så en merker at man blir avvendt mot flere ting når man spiser lite sukker.
Har gjort de samme erfaringene. Har laga ei lavkarbo sjokoladekake (lenabeatrice sin oppskrift), den serverte jeg med rørte bringebær og den gikk ned på høykant i fødselsselskap. Har tenkt å prøve oreokakeoppskrifta som ligger her på lavkarbo. Der det er mulig, reduserer jeg gjerne mengden søtstoff i oppskriftene. Det gjorde jeg før også, bl.a. når jeg bakte boller eller laga vafler.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.