Etter å ha lest litt på formuet her osv fant jeg ut at jeg skulle regne ut hvor mye karbohydrater jeg får i meg pr dag og ble sjokkert over resultatet mitt. Jeg fant nemmelig ut at jeg får i meg mellom 7-10 karbo per dag:eek:
Dette er jo altfor lite...(skal jo ha 15g)HJELP!!!! Kan jo ikke spise mere heller da jeg ikke er så sulten.
Jeg spiser hjemmelaget knekkebrød 1 stk til frokost og 3 til lunch ( 0,79g pr stk) med stortsett gulost og agurk på. Til middag blir det rent kjøtt av ett eller annet slag med salat eller blomkål ved siden av og ei ss med saus. Og er jeg sulten så tar jeg ett knekkebrød til kvelds også....så på en god dag får jeg nok i meg 10 g....noen som har forslag til hva annet jeg kan putte i meg for å få økt karboinntaket??
Drikker forøverig en 4-5 kopper kaffe og 2-3 liter vann hver dag....:)
Alle forslag tas i mot med stor takk.
Ikke bare lite karber, men veldig lite fett også!:eek:
Du må nok utvide grønnsaksreportoaret ditt betraktelig. Rød paprika på osten i stede for næringsfattig agurk er jo en begynnelse!
Håper du har masse smør under osten!;)
1ss saus til middag??? Dette er ketolyse, ikke Grete Roede!;)
Skjønner jo det at jeg kan spise enda mere grønnsaker enn det jeg gjør nå...Ganske interessant lesning den linken...var mye mere enn jeg var klar over:rolleyes:
Er ikke så glad i advokado - tror jeg:S men skal jammen kjøpe det neste gang jeg skal i butikken :)
Avokado er en tilvenningssak tror jeg. Den smaker i grunnen ikke så mye i seg selv, men smaker nydelig godt sammen med andre ting. (Kuttet i små biter, og med krydder, eller most og med krydder. – Med krydder mener jeg urtesalt og kanskje pepper om du liker det, muligens litt pizzakrydder. )
Avhengig av hvor høy du er og hvor mye du skal ned - jeg synes du spiser VELDIG lite mat generelt. Kanskje du burde veie og tell i 2-3 dager både fett, protein, karbo og kcal og se hvordan du ligger an.
Du kommenterer at du spiser knekkebrød om kvelden om du er sulten - det er bare det at du skal ikke bli sulten på dette kostholdet... så nok karbo og MYE mer fett vil nok hjelpe deg med dette også. Jeg har faktisk ikke vært sulten siden jeg startet med lavkarbo - FYSEN ja - men det er hjernen min og ikke kroppen min som snakker ;)
Grunnen til at jeg kommenterer dette er at hvis du spiser så lite fett og kcalorier over lengre tid - kan kroppen din gå i sparemodus og dermed nekte å slippe mer fett. Det kan også være greit å sjekke at det ikke er protein-mengden som leder an blant næringsstoffene i kostholdet ditt - da dette ikke er bra i lengden. :)
Takk for god respons.
Jeg har nå økt mitt daglige fettinntak med å lage med meg omelett eller pizzamuffins til frokost, lunchen har jeg fortsatt med å spise knekkebrøda for de er sabla gode hihi. Middagen er den samme - bortsett fra at jeg har mye mere salat og saus på. Resultatet har ikke latt vente på seg....har faktisk gått ned 1 kg på 2 dager her nå...så har tydeligvis gjort noe feil. Jeg ser nå at jeg automatisk hadde sklidd tilbake til en lavkaloridiett isteden for lavkarbo.:eek:
Wohooo - så KULT at du ser resultat så kjapt! Nå ble jeg også glad - på dine vegne ;)
Egentlig er det bare bra at du har gjort "feil" som du sier - for ikke hjelper du bare deg selv ved å poste slike spørsmål - du hjelper også mange andre som lurer på det samme... :)
Ha ei knallfin helg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.