angel82 sa for siden:
Noen som ka hjelpe meg med en god salat? liker ikke reker eller skalldyr av noe slag...ikke hvitløk eller løk av noen form og ikke blanding av majones og fløte...ikke blåmuggost, ikke avokado...så finnes det håp`? :confused:
angel82 sa for siden:
Noen som ka hjelpe meg med en god salat? liker ikke reker eller skalldyr av noe slag...ikke hvitløk eller løk av noen form og ikke blanding av majones og fløte...ikke blåmuggost, ikke avokado...så finnes det håp`? :confused:
Fofa sa for siden:
Jeg liker heller ikke noe av det du nevner..hehe. Men alikevell spiser jeg ofte salat...så, det er fortsatt masse igjen å velge i :-)
I dag har jeg spist en salat med kinakål, isberg salat, fetaost, sorte oliven, masse kylling, litt soltørka tomater, agurk..hmm tror det var alt..ja, og et par kokte egg!! Tar liksom bare det jeg finner i kjøleskapet.
Jeg bruker som regel ikke dressing, men heller litt olivenolje over det hele.
Gracella sa for siden:
Hva liker du da??
Det er jo bare å bruke det ;)
angel82 sa for siden:
jeg liker mye, men ville ha en god salat litt lei de jeg bruker å lage :D
Blueberry sa for siden:
Denne er voldsomt god:
En litt middagsaktig cæsarsalat som metter bra
1 lite romano-hode, vasket og revet
2 -3 kyllingfileter i biter, stekt
1 pakke bacon
1 neve cherrytomater delt i to
1 halv pakke aspargestopper, ristet i panne
noen babysquash, stekt
alt danderes utover et digert fat.
Dressing:
2 eggeplommer
1/2 dl mild olivenolje
1 lite fedd revet hvitløk
1 ss dijonsennep
noen dråper worchestershiresaus
masse masse revet parmesan
kvernet pepper
pisk eggeplommene, spe med olje og ha i resten av ingrediensene, server!
Kanutten sa for siden:
Ramse opp det du liker da!
angel82 sa for siden:
liker alt unntatt det som står i første innlegget :)
chikelu420 sa for siden:
Hva med å bruke spekeskinke og fersk mozarella i salaten? :)
Jeg lager ogte en "brokkoli-salat" med 100 - 150 g brokkoli, sprøstekt bacon (mye:p), litt løk (noe du ikke liker) og solsikkekjerner (2 ss). Pleier også å blande i en stor ts med seterrømme sammen med stekefettet. kjempegodt, og mettende! Men den er jo varm da. Det var kanskje kald salat du var ute etter? :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.