< Tilbake til oversikten

Utskeielser

Leanga sa for siden:

Hei!
Er helt ny på akkurat Atkins-dietten, og har kanskje litt andre hensikter med det enn mange andre her.
Jeg er 1.76 høy og veier 56 kg, og begynte ikke å kutte karbohydratene for å slanke meg, men for å leve sunnere. Gjennom flere år med vanlig norsk kost som brødskive, juice osv. til frokost endte jeg opp med et vanvittig svingende blodsukker, null energi, kunne sovne hvor som helst og når som helst og ja.. livet var i det hele tatt slapt og litt livløst.
Jeg la om kostholdet etterhvert og ble opptatt av ernæring, og da spesielt å kutte karbohydratene. Idag spiser jeg hverken brød, pasta eller ris, for eksempel så har cottage cheese blitt min potet og ris til det meste av middager.
Jeg er veldig aktiv, trener masse, går i stedet for å kjøre de fleste steder og er i god form.
Nå har jeg lyst til å gå ned et par kilo, og i stedet for å kritisere meg her vil jeg heller ha litt råd angående det.

Har lest flere artikler, på forumer osv. angående lav karbo, og flere dietter relaterer seg/har mye likt som Atkins dietten. For eksempel denne: www.iform.no/pub/art.php?id=939

Men her er det en utskeielsesdag for å "lure" kroppen, og jeg lurer på hvorfor det ikke er med noe lignende i Atkins-dietten? Gjør det for stor skade å ha en dag i uka man driter fullstendig i alt for folk som skal mye ned i vekt? Er det ikke mest at du vil legge på deg vannet igjen?
Jeg kunne i alle fall tenke meg å ha en dag jeg skeier ut helt i uka, og ellers leve som jeg har gjort. Hvor store konsekvenser vil det få for "dietten"? Vil jeg oppleve samme slapphet som før,og vil det gå utover de andre dagene?

Kitt sa for siden:

Det du snakker om er jo ikke utskeielser, men planlagt oppkarbing!

Du kan blant annet lese om det her!
Scroller du helt nederst på den siden, finner du mange andre tråder om temaet!;)

Yonah sa for siden:

Du har en BMI på 18, du er undervektig og det ringer mange varselbjeller i mitt hode når du vil ned 2kg til. Spis heller sunt og ikke bry deg om vekta.

Å skeie ut en dag i uka blir å nullstille kroppen en gang i uka, for oss som skal ned i vekt er dette ganske negativt og feks jeg blir veldig dårlig den dagen og dagene etter. Altså ikke lurt. Men om du føler deg i form etter en sånn dag, så gjør det, men det er altså ikke noe man bør gjør når man skal ned i vekt, og du bør jo heslt ikke gå mere ned i vekt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.