< Tilbake til oversikten

Hva kan jeg drikke?

Fofa sa for siden:

Etter å ha stått i ro på vekta noen uker, har jeg i dag bestemt meg for å ta ut separasjon fra min gode venn Cola Zero.. Jeg er totalt avhengig, og drikker mye hver dag.. Har vel etterhvert innsett at den kan være grunn til at vekta står i ro..derfor gjør jeg altså nå et forsøk for å se om den er grunnen:(

MEN, om det er den, så vil jeg tro at det er pga søtningen som er i den.. Altså, betyr det at om brus stopper vekta mi, så gjør også suketter det?

Om det er sånn, hva kan jeg da drikke? Jeg skjønner jo selvfølgelig at vann er det opplagte svaret:) Og kommer til å drikke mye vann fremover...men hva annet kan jeg drikke??
Drikker vanligvis mye te med suketter i på jobb..klarer ikke drikke te uten noen søtning. Kaffe drikker jeg og med suketter(og melk)
Sååå... om jeg skal gi opp kunstig søtning; kan jeg kun drikke vann???:confused:

Gracella sa for siden:

Har du prøvd å bytte tetype??
På helsekostbutikkene har de masse merker som er søte i seg selv.
Dropp lipton te i alle fall, noen av deres teer er faktisk tilsatt sukker!!

Gracella sa for siden:

Farris med og uten smak???

Nero sa for siden:

Jeg sliter også litt med hva jeg kan drikke.
Drikker masse kaffe (mye mer en før) med en liten skvett fløte innimellom.
Drikker masse vann. Har en mugge i kjøleskapet med limeskiver i, den fyller jeg opp hele tiden.

Yogi Tea fra helsekosten er anbefalt, den er søt slik at du ikke behøver å tilsette suketter. Jeg har kjøpt "sweet Chili"-varianten, men synes egentlig ikke den var så god.

Har lyst på melk. Funlight-saft og light brus drikker jeg så sjeldent som mulig. Savner virkelig å kunne drikke annet enn kaffe og vann :(

Fofa sa for siden:

Jeg drikker vanligvis eple og kanel te..Huske ikke hvilket merke det er.. Men det går virkelig ikke uten suketter. Jeg så de Yogi te'ene nå på Prix..de hadde jo stort utvalg. Men hvilken bør jeg velge? Noen som vet hvordan smak som er søtest??:) hehe, her må alle triks brukes!

Når det gjelder Farris..har ikke den kunstig søtning? Jeg må innrømme at jeg kun har smakt Farris én gang, for mange år sider. Syntes det smakte helt forferdelig..den var neppe tilsatt noe smak da... Syntes bare det var salt og ekkelt.. Men om Farris med smak er lov, så kommer jeg absolutt til å gjøre et nytt forsøk

TrillTrall sa for siden:

Er det samme søtningsstoff da? Og du trenger ikke masse suketter i tekoppen, for meg holder det nå lenge med en - om koppen er 3 dl eller større tar jeg to. :)

Fofa sa for siden:

Men om kunstig søtning er en partystopper for meg, vil ikke selv små mengder(les færre suketter)også ødelegge da?

TrillTrall sa for siden:

Men om aspartam (eller hva det nå er som er i den brusen du pleide å drikke) er en partystopper for deg, betyr det at også alle andre kunstige søtningsstoffer er det? :confused:

Fofa sa for siden:

Det er det jeg ikke vet...:confused:

Gracella sa for siden:

Det er nesten noe du må finne ut selv, siden vi reagerer så forskjellig på kunstig søtning.

Ang farris med smak, så er det noen av de som har karbohydrater, tror det var Imsdal?? Du får nesten lese på innholdsfortegnelsen på flasken.
(Mente nu egentlig ikke å bare skrive farris med smak, det burde vært kullsyreholdig vann med smak...)

Charlott sa for siden:

Var en hyggelig sjel som sjekket Bris med smak, de var uten karber.. :)

Fofa sa for siden:

Men Cola Zero er jo og helt uten karber...:confused: Blir ikke det det samme?

Victory sa for siden:

Mine favoritter er Sweet Chilli, Licorice og Sweet Chai. :)

aktivjente sa for siden:

Aspartam er IKKE bra for kroppen din eller naturen!! Fikk meg ei kraftig skyllebøtte av en naturfagstudent for halvannet år siden. Leste samtidig om et studie fra USA, hvor de satte aspartam i sammenheng med MS - liknende symptomer. Da slutta jeg å drikke cola light! Fin abstinens- sommer...

Men dersom halve poenget med dette kostholdet er å leve sunt, er kunstig søtning ikke tingen.

Drikk Farris eller Farris Bris og Yogi - te. Etter ei uke uten kunstige søtstoffer smaker ALT mye søtere! (jeg skulle "sprekke" med en marsipansjokolade, men det smakte alt for søtt :) så jeg gav opp!)

Carisma sa for siden:

Jeg bruker ofte en skive appelsin i teen for å få den søtere (og friskere på smak).
Lightbrus inneholder, i tillegg til uheldige søtningsstoffer, mye salt som drar vann til kroppen. Selv går jeg opp 2-2,5 vannkg av en halvvliter brus.

Fofa sa for siden:

Jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å huske forskjell på de ulike søtningsstoffene... ser jo at det står Aspartam på Cola flaska.. Men, er det sånn at det er som regel den søtningen som er partystopper? Huff..jeg synes dette er vanskelig.. Skulle så gjerne hatt mulighet til å ha et par suketter i en te-kopp/kaffe-kopp..men om det er dem(pluss cola zeroen) som har stoppet mitt vekttap, så klarer jeg jo å holde meg unna...

Fofa sa for siden:

Er det forresten noen som vet om det er karber i aromatisert kaffe? Jeg har flere forskjellige typer her som er kjøpt på spesialforretning(hvor de selger kaffe og te i løsvekt) bla Karamellkaffe, Choco Cream, Hazelnut&Vanilla... Jeg lager dem i presskanne. De er jo tilsatt disse ulike aromaer..men er det noen som vet om det er noe "skummelt" med dem ift ketose?:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.