Hei. Er ny her. Jeg og madammen har begynt med lavkarbo-kur a´la Skaldemann, for en ukes tid siden.
Nå merker hun at hun 2 timer etter mat fremdeles ligger på blodsukker 5,4. Vanligvis så pleier det å ligge på rundt 9, to timer etter mat. Det er kostregulert diabetes uten medisinering, det er snakk om.
Noen som har en kvalifisert mening, innskytelse på dette?
Tror kanskje vi abryter forsøket dersom madammen får for lavt blodsukker og ikke tåler lavkarbo.... :eek:
Er 5.4 for lavt? Det begynner jo å nærme seg normalen jo...
Jeg har ikke diabetes( iallefall ikke fått diagnosen), men på høykarbo får jeg verdier over 7 2 timer etter mat( feks brødskive med ost), på ketogen kost ligger det stabilt på 4.1-4.6 hele tiden, ikke bare 2 timer etter mat, men en halvtime, time, 3 timer etter mat.
Det hender jeg har blodsukkerfall til tross for ketogen kost, de færreste får det..Da dropper verdinene til 3 eller under og da føler jeg meg kjempedårlig, men det går fort opp igjen med noe skikkelig mat som kjøttboller med fløtesaus el.l.
Jeg har dia2 og dersom jeg hadde hatt blodsukker på 5.4 2 timer etter mat, hadde jeg vært overlykkelig!!!:p
Det er en flott verdi og det blir nok bekreftet når hun måler langtidssukkeret etter de første 8-10 ukene!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.