< Tilbake til oversikten

Ny her jeg

Mammaannmari sa for siden:

Hei hei.

Registrerte meg nå akkurat.
Har tenkt på å begynne meg ketolyse nå i 2 år. Ble gravid og har ammet; nå er jeg endelig klar:)

Jeg har ikke vært på vekten på en stund, tenkte gjøre det den dagen jeg begynner, men regner med at jeg behøver gå ned ca 15 kg.
Tenkte begynne på mandag, er forløpig ganske grønn, men må vel bare lese og forsøke meg fram.
Sikkery teit spm, men jeg spør allikavel. Jeg skal feire 30 års dagen min neste lørdag. Bør jeg vente til etter det? blir nok ganske mye alkohol...:p Kansje vanskelig å begrense seg:veitikke: Hva med slike korbo blokk tabletter, funker det?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen som kan ta opp til 4 uker, på ketolyse er det ikke anbefalt at man drikker alkohol i denne perioden.
Mange opplever en del bivirkninger ved at man føler seg uvel i overgangen fra høykarbo til ketose. I tillegg til at ketose+alkohol kan bli en svært ubehagelig opplevelse i seg selv og siden det er bare en uke til den festen så ville jeg nok anbefale deg å starte etterpå.
…men du kan jo allikevel starte på mandag med å kutte ut brød/ris/poteter/pasta/sukker!
[color=#000000][/color]
Karboblokkere etc: den generelle oppfatningen her inne er at hadde det virket så hadde det vært reseptbelagt. …mange her som har prøvd det meste!

Legger ved en link der jeg har samlet mye nyttig informasjon for nykommere i lavkarboverdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Mammaannmari sa for siden:

Tusen takk for svar. Da følger jeg ditt råd, begynner forsiktig å kutte ned på ris, brød etc også begynner jeg for fullt etter festen:)

Takk for fin link, skal sette meg ned å lese gjennom tidligere tråder.
Men håper jeg kan stille flere dumme spm etterhvert forde:p

Jeg har bare en gang tidligere slanket meg, da med trening og sunnere mat. Jeg har sjekket ut flere kurer og opplegg å føler at ketolyse passer meg best:) Jeg leser og ser dvd'en til Torkil Andersen, og føler meg veldig klar og inspirert til å begynne:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.