Jeg var i går på hyggelig vennefest og tok for meg av all slags mat, pastasalater, små paier mm. Dette sammen med store mengder øl og vin.
Jeg er nå litt sliten selvfølgelig. Jeg har i forkant av dette vært i ketose i ca 3 uker. Bare for artig sjekka jeg ut hvordan det lå an nå som det er dagen derpå.
Og jaggu ble ikke stixen lilla. Er ikke det rart? Eller kommer man ikke ut av ketosen så lett?:rolleyes:
hei. lurer på om noen har et godt svar på dette innlegget her, for det lurer nemlig jeg på også.
Skal på et hotellopphold denne helga som jeg har gleda meg vanvittig mye til. maten er ikke noe problem, skal klare å holde meg til lavkarbo der oxo. men tenker meg på at jeg veit at jeg vil ta litt gløgg, vin og kanskje en øl i løpet av kvelden.
Har vært i ketose i 2 uker nå. Veit det er dumt men hadde bestemt meg for denne helga før jeg begynte på kuren. Tar det da 2-3 dager før kroppen igjen begynner å tape vekt?
Fet mat og alkohol kan få leveren til å produsere ketoner.
Jeg fikk mannen min til å teste seg - og han lever IKKE lavkarbo - og han hadde høyere utslag enn meg etter et måltid med god saus på biffen og vin.
Til begge:
Det er ikke anbefalt å drikke alkohol de fire første ukene på ketolysekuren. Ser at dere har egenkomponert, men prinsippet blir det samme: Skal fettforbrenningen komme seg i gang, bør kroppen få holde på med det, ikke gå over på å forbrenne alkohol.
Jeg lurer litt på samme situasjon hvis du da ikke skulle være i ketose når du våkner... Du har drukket store mengder alkohol og kroppen bruker da alkoholen først. Hva er den smarteste frokosten for å få kroppen kjapt tilbake i ketose? Mager frokost og heller kjøre på med fett senere på dagen når den er ferdig med alkoholen, eller rett på?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.