< Tilbake til oversikten

Tacokrydder

angel82 sa for siden:

fant tacokrydder på glass idag i krydderhylla kjøpte det, men ser nå at det inneholder glykose er det da fy fy og bruke det? er toro sitt

marjusen sa for siden:

Glykose er jo en sukkerart, så jeg ville ikke brukt det. Men du skriver ikke hvilken kostholdsfilosfi du følger.

Står det noe næringsinnhold på den? Hvor mange KH er det pr 100 gram?

På innholdsfortegnelsen står det sikkert hva slags krydder den har også, så da ville jeg nok heller laget denne selv med de krydderartene.

Er dette krydder du har på ferdigstekt mat? Eller er det samme som tacokrydder man har på kjøttdeigen før man steker den?

Er det det siste ligger det flere kjempe gode oppskrifter på tacokrydder her inne:)

Marius

angel82 sa for siden:

Du kan ha det på ferdig stekt mat, jeg kjøpte det fordi jeg ikke fant cumin noen plasser...bor på bygda..står ikke kor mange karbohydrater det er per 100 gram...følger ketolyse

Starbush sa for siden:

Drar opp igjen en gammel post. det kan da ikke være så mye karber i dette krydderet?

BenteR sa for siden:

Jo, ferdigkjøpt tacokrydder er karbohydratrikt, mye bedre å lag det selv.

Supera sa for siden:

Sjekk ingredienslista. Sukker står nesten garantert som nummer to eller tre på lista. Utrolig unødvendig med dette sukkeret når det er så enkelt og går så kjapt å blande selv. Du bare blander sammen 5-6 krydder. Den eneste ingrediensen som ikke folk flest har i krydderskapet er spisskummen, men det får du kjøpt på så godt som alle dagligvareforretninger.

sylwester sa for siden:

For Taco bruker jeg kun ren spisskumin. Det er det krydret som gir tacosmaken og alt det andre i mitt hode er fyllstoff.

Jeg bruker jo tacosaus og jalapeño ved siden så for meg er det ikke viktig at selve kjøttet er spesielt hot og jeg syns de kommersielle krydderblandingene har for mye salt of sukker i seg.

For Fajita derimot lager jeg en skikkelig blanding da det ikke skal smake taco og den er ganske mye søtere på smak.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.