Har lest endel her inne, men finner ikke ut av dette;
FunLight saft - fyfy eller ikke?
Honning - hvor mange kh pr.100g?
Trening - står at en kun skal trene 30 min moderat daglig i boka, men jeg er vant til å trene 1 time hardt (Zumba)....går ikke dette på Ketolysekuren? (har blitt treningsnarkoman...:D).
Vedr. honning, så står det ikke på nei.
Honning er jo et naturlig "søtningstoff", og er ikke tilsatt sukker....derfor lurer jeg på hvor mange kh det er i det?
Fikk bare lyst til å kommentere dette med trening og overvekt:
Så et program en gang om en trener som mente at mange av de rådene som har vært gitt til (sterkt) overvektige personer, ikke var til hjelp i det hele tatt siden de veide så mye.
F.eks når legen anbefalte å gå i trapper, så ble det egentlig en slags styrketrening for den overvektige, og det kunne gi belastningsskader i tillegg til at det ikke hjalp på vekten. Jeg lurer på om treneren anbefalte svømming som den beste (start)mosjonen for veldig tunge mennesker, siden tyngdekraften ikke spiller så stor rolle da. Vel, det er mange år siden jeg så dette programmet, men jeg husker godt den forskjellen det var å skulle forflytte 70 kg opp en trapp mot 140 kg...
Poenget mitt er at det er bare å trene det man orker eller er vant til og så får man øke på når man er i stand til det. Det er nok derfor Torkil anbefaler 30 min lett gange - når man er veldig overvektid - og ikke 30 min triathalon ;).
Mulig at kroppen vil protestere litt til å begynne med, siden den ikke er vant til den alternative energikilden... du får bare være litt obs på at den kanskje ikke har like mye trøkk til å begynne med (eller så finner du ut at alt er som før og alt er vel)
Hepp hepp. Lykke til og kjør på.... bare husk å lytte litt ekstra til kroppen underveis ;)
And on that note.... så får jeg vel komme meg ned i treningsrommet her på jobben for å løfte litt skrot. Håper jeg har mer kraft i armene denne uka
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.