< Tilbake til oversikten

Ett år, tjue kilo

Rin sa for siden:

I dag er det akkurat et år siden jeg la om til ketogent kosthold. :D Helt pinlig nøyaktig så har jeg gått ned 19,7 kg, men tar meg den frihet å runde opp til tjue i denne anledning. Jeg har gått fra en BMI over 37 til en under 30. Buksene som pleide å være str 48 er nå 42, og topper og gensere har gått fra XL til M.

Jeg har kommet så mye lenger enn jeg turte å se for meg den dagen for et år siden! På tross av noen høykarbo-bomber tidligere i år - da fikk jeg kjenne hvor elendig jeg tross alt føler meg, at alle kanelbollene og all iskremen i verden rett og slett ikke er verd en kropp som føles syk. Kanskje det totale vekttapet mitt hadde vært større uten den erfaringen, men jeg foretrekker å se på det som at jeg fikk anledning til å lære leksa mi. :p

Og det er lett å sammenligne seg med andre, å tenke at det er urettferdig om andre mister kiloene sine mye raskere, men det har så lite for seg. Bedre å sole seg i det man faktisk har oppnådd enn å sørge over kiloene som gjenstår. :cool: For jeg er jo slett ikke ferdig, jeg har fortsatt ca 10 kilo overvekt jeg håper å se forsvinne før denne datoen i 2011. Men å være 10 kg overvektig er en helt annen situasjon enn å være 30 kg overvektig - og jeg er bare så innmari glad jeg ikke ga opp, selv da jeg fant meg selv begravet i sjokolade fra strømstad-båten....

Så, gratulerer til meg selv, og gratulerer til alle dere andre som får et bedre liv og smekrere skrott på lavkarbo-kost, til dere som kanskje ikke føler at dere går ned fort nok, men ikke gir opp likevel; til dere som allerede har nådd mål og dere som nettopp har begynt på det som kanskje ser ut som en rar og skummel diett (dere har så mye å se frem til) - gratulerer, alle sammen! :D Og tusen takk til alle som deler kunnskap og inspirasjon her på forumet hver dag!

grotingeling sa for siden:

Gratulere så mye med et fantastisk resultat, og jeg signerer Krøllerellerei.:love:
Med den innstillingen du viser for din egen situasjon har jeg full tro på at du når målet ditt :klem:
Kan forøvrig skrive under på at det er stoooooor forskjell på 30kg+ og 10kg+ (selv har jeg fortsatt 16-20kg igjen), både for kropp og sjel:stortsmil

Stå på videre, you can do it :boxing:

TrillTrall sa for siden:

Bøyer meg i støvet Gratulerer med fantastisk innsats og flott resultat! :) :heia:

ThereseA sa for siden:

kjempebra... imponert:klem:

katten sa for siden:

Gratulerer så utrolig mye!! Må signere under Krøllerellelei, e og.

Det du har gjort gir meg inspirasjon til å fortsette videre :)
Liker innstillingen din :D

Keep on going :D
:klem:

Borghild sa for siden:

Flott lesing og et nydelig resultat. Gratulere. :heia:

arkine sa for siden:

gratulerer ,tar av meg hatten for deg,,og gleder meg med deg

mamz sa for siden:

Gratulerer :) kjempebra, lykke til videre :)

camryn sa for siden:

Gratulera! Flink du er :)

Rin sa for siden:

Så bra! :D

Takk for godord, alle sammen!

Kolve sa for siden:

Gratulerer :-)

Bonitta sa for siden:

Tar av meg hatten for deg!!

Popp sa for siden:

Et imponerende år - og jeg tipper at det har lært deg mye om deg selv på veien. Man klarer ikke å ta av 20kg sånn uten videre (om man ikke er syk). Kjempebra jobbet! Lykke til med de siste 10 :heia:

Photobscura sa for siden:

Fantastisk, gratulerer! :heia: Det er førti pakker smør, det, som Gerd ville ha sagt :D.
Jeg har satt veldig pris på deg og dine betraktninger her inne, og unner deg dette veldig, veldig :)

Kanutten sa for siden:

:heia: Så flink og standhaftig du er!!! :heia:

BlirFjong sa for siden:

Gratulerer! Du er flink :)
Håper jeg klarer 20kg når jeg har kommet til ett år her på lavkarbo.no også :) Det er ett lite mål inni hodet mitt, men nå har jeg sagt det høy, hihi.

Du er flink! :)

LilleM0r sa for siden:

Fantastisk resultat!! Gratulerer så mye, en kjempeinnsats!:heia:
For en deilig følelse du sitter med nå, og jeg syns at vekttapet ditt har vært kjempestort.:heia:
Det er 0,4 kilo i snitt pr uke det, helt perfekt:heia:

Lykke til med de siste 10 - det klarer du :)

fridr sa for siden:

Hurra! :)

Vibeke-67 sa for siden:

Så flott! Gratulerer :klem:

Ivett sa for siden:

Gratulerer med fantastisk resultat!!!! :D

vimsen85 sa for siden:

Skulle skrive Hurra! Helt til jeg så Fridr hadde gjort det. Men jeg skriver det likevel. Hurrahurrahurra! Gratulerer med et helt år med helsebringende kosthold :D Du er en inspirasjon!

Rin sa for siden:

:o Igjen, tusen takk! Må få understreke hvor utrolig mye hjelp og inspirasjon jeg har fått her på forumet - det hadde vært mye vanskeligere uten et så aktivt og positivt miljø.

vimsen85 sa for siden:

Leter alltid etter like-knappen på kommentarene. Hvor er den?

Popp sa for siden:

:lol:
Facebook - avhengig?

Photobscura sa for siden:

Du kan jo f.eks trykke på vektskålknappen under profilbildet og gi en grønn prikk og en hyggelig kommentar, som dukker opp på kontrollpanelet til den du har gitt den til :). Tror det blir det nærmeste vi kommer "liker".

vimsen85 sa for siden:

Jepp. Der har du meg :)

Det har jeg gjort :D Eller kanskje det var på et tidligere innlegg. Kanskje jeg må "like" en gang til ;)

Heaven sa for siden:

Du har vært kjempeflink!
Og det er veldig motiverende å lese historien din! Lykke til videre :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.