I dag er det akkurat et år siden jeg la om til ketogent kosthold. :D Helt pinlig nøyaktig så har jeg gått ned 19,7 kg, men tar meg den frihet å runde opp til tjue i denne anledning. Jeg har gått fra en BMI over 37 til en under 30. Buksene som pleide å være str 48 er nå 42, og topper og gensere har gått fra XL til M.
Jeg har kommet så mye lenger enn jeg turte å se for meg den dagen for et år siden! På tross av noen høykarbo-bomber tidligere i år - da fikk jeg kjenne hvor elendig jeg tross alt føler meg, at alle kanelbollene og all iskremen i verden rett og slett ikke er verd en kropp som føles så syk. Kanskje det totale vekttapet mitt hadde vært større uten den erfaringen, men jeg foretrekker å se på det som at jeg fikk anledning til å lære leksa mi. :p
Og det er lett å sammenligne seg med andre, å tenke at det er urettferdig om andre mister kiloene sine mye raskere, men det har så lite for seg. Bedre å sole seg i det man faktisk har oppnådd enn å sørge over kiloene som gjenstår. :cool: For jeg er jo slett ikke ferdig, jeg har fortsatt ca 10 kilo overvekt jeg håper å se forsvinne før denne datoen i 2011. Men å være 10 kg overvektig er en helt annen situasjon enn å være 30 kg overvektig - og jeg er bare så innmari glad jeg ikke ga opp, selv da jeg fant meg selv begravet i sjokolade fra strømstad-båten....
Så, gratulerer til meg selv, og gratulerer til alle dere andre som får et bedre liv og smekrere skrott på lavkarbo-kost, til dere som kanskje ikke føler at dere går ned fort nok, men ikke gir opp likevel; til dere som allerede har nådd mål og dere som nettopp har begynt på det som kanskje ser ut som en rar og skummel diett (dere har så mye å se frem til) - gratulerer, alle sammen! :D Og tusen takk til alle som deler kunnskap og inspirasjon her på forumet hver dag!
Gratulere så mye med et fantastisk resultat, og jeg signerer Krøllerellerei.:love:
Med den innstillingen du viser for din egen situasjon har jeg full tro på at du når målet ditt :klem:
Kan forøvrig skrive under på at det er stoooooor forskjell på 30kg+ og 10kg+ (selv har jeg fortsatt 16-20kg igjen), både for kropp og sjel:stortsmil
Et imponerende år - og jeg tipper at det har lært deg mye om deg selv på veien. Man klarer ikke å ta av 20kg sånn uten videre (om man ikke er syk). Kjempebra jobbet! Lykke til med de siste 10 :heia:
Fantastisk, gratulerer! :heia: Det er førti pakker smør, det, som Gerd ville ha sagt :D.
Jeg har satt veldig pris på deg og dine betraktninger her inne, og unner deg dette veldig, veldig :)
Gratulerer! Du er flink :)
Håper jeg klarer 20kg når jeg har kommet til ett år her på lavkarbo.no også :) Det er ett lite mål inni hodet mitt, men nå har jeg sagt det høy, hihi.
Fantastisk resultat!! Gratulerer så mye, en kjempeinnsats!:heia:
For en deilig følelse du sitter med nå, og jeg syns at vekttapet ditt har vært kjempestort.:heia:
Det er 0,4 kilo i snitt pr uke det, helt perfekt:heia:
Skulle skrive Hurra! Helt til jeg så Fridr hadde gjort det. Men jeg skriver det likevel. Hurrahurrahurra! Gratulerer med et helt år med helsebringende kosthold :D Du er en inspirasjon!
:o Igjen, tusen takk! Må få understreke hvor utrolig mye hjelp og inspirasjon jeg har fått her på forumet - det hadde vært mye vanskeligere uten et så aktivt og positivt miljø.
Du kan jo f.eks trykke på vektskålknappen under profilbildet og gi en grønn prikk og en hyggelig kommentar, som dukker opp på kontrollpanelet til den du har gitt den til :). Tror det blir det nærmeste vi kommer "liker".
Du har vært kjempeflink!
Og det er veldig motiverende å lese historien din! Lykke til videre :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.