er det noen som kan svare på hvor mye en må betale i toll når matvarenes verdi er på nesten 800?
sendte mail til toll, og fikk to forskjellige svar.. en mail sto det at det var 25% + frakt fra feks posten.. og i en annen sto det at det var 14% for menneskeføde..
noen som klarer å finne ut hvor mye det totalt blir når jeg bestiller for 800 kroner? frakt og toll?
Hei,
Jeg antar at de mener 14 % er toll og 25 % er mva, altså det du må betale dersom du handler for over kr 200,- og frakten blir da inkludert i tollbelagt beløp.
800+14 %=912+25%=1140
Tollberegninger er noen ganger litt komplisert da ulike varer har ulik toll men her fant jeg liste over bakervarer, ellers er det bare å søke i registeret.
Men er ikke momsen på matvarer 14% i Norge da?
Jeg ville tatt kontakt en gang til og spurt.
Hvis det er matvarer som i tillegg er tollpliktige, så må du betale tollen også.
men altså.. hva er det 25% beløpet da..?
i frakt blir det rundt 900 kroner :O men kommer dette oppå de 800 kronene..? altså-blir beløpet lagt sammen? at jeg ikke betaler kun for maten, men for frakten i tollen også? (for det ble jeg opplyst om..)
så jeg ser dette blir veeeeldig dyrt.. over 2000 kroner.. surt-når maten jeg skal ha bare koster 742 kroner..
Det blir vel 14% mva på maten (pluss toll) og så 25% mva på portoen. I tillegg kommer kanskje tollgebyr??
Synes det høres logisk ut, men så jobber jo ikke jeg i tollvesnet...:rolleyes:
Hvis man mottar det med vanlig postgang, så slipper man ofte å tolle det er min erfaring.. Er det værre enn gullarmbåndet til Navasete?
BiggieS
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.