< Tilbake til oversikten

Disse nøttene må dere smake

pernille sa for siden:

Har virkelig funnet noen nøtter jeg elsker. Litt mer futt og fart i de enn vanlige salte nøtter.

Gerd sa for siden:

Synd det er så mye karber i cashewnøtter :ja: De er gode .....

pernille sa for siden:

Ja det er kanskje det. 25g pr 100g. Her av sukker 8g.
Ikke noe jeg spiser ofte men når jeg skal kose meg litt tar jeg en liten håndfull.
Jeg spiser så lite karber at jeg kan fint unne meg noen av og til (Hvertfall det jeg sier til meg selv når jeg får lyst på noen nøtter) ;)

Rin sa for siden:

Cashewnøtter er min store synd. :rolleyes: Det er vel mange som har sånn én spesiell ting som ikke passer spesielt godt på kostholdet og man aldri helt slutter å crave, hehe. Jeg klarer å holde meg unna så lenge jeg passer på å ta rikelig med magnesium- og kalium-tilskudd, men for de andre anledningene, så kan jeg opplyse om at Eldorado sine cashewnøtter med hvitløk/rosmarin er merket med betydelig lavere karbohydratinnhold enn noen annen type jeg har sett. :cool:

Bøtt sa for siden:

Sikkert knall gode men for mye karb for meg ...Jeg klarer aldri stoppe, hele pakken går unna her:D

pernille sa for siden:

noen synder må man bare ha :)
Ser ikke ut til at mine synder har gått utover vektnedgangen min men så er jeg no ganske streng ellers.

Skal prøve eldorado nøttene i helgen :)

Alkazelters sa for siden:

Cashewnøtter er meget rikt på magnesium, kanskje det er derfor du craver de, når du ikke tar magnesiumtilskudd....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.