< Tilbake til oversikten

Liste med muligens uvanlige partystoppere?

Julie sa for siden:

Hei alle sammen!

Har nå sittet og lest litt om partystoppere på forumet, men på grunn av litt dårlig erfaring vil jeg helst være så forsiktig som mulig med å innføre brøderstatninger, kunstige søtninsmidler og slikt.

Er det noen som har erfaring med om de følgende produktene er/kan være partystoppere?

Ketolyse bakemiks / mandelmel / soyamel / soyaprotein / andre melerstatninger?
Splenda / Sukrin / Natreen*?
Fiberhusk / Kruskakli / Linfrø?
"Kjøttet" i cherrytomater (altså kutte ut "skallet"? Uff, kom ikke på riktig ord :o)?
Kakao? - Sånt pulver for å tilsette sjokoladesmak, liksom :p
Kokosmelk?
Kaffe?
Minimais?
Lollypopbrød?

Prøvde å gruppere lignende produktet sånn at listen ikke så så langt og avskrekkende ut, hehe. :p

Men ellers er det fint om vi er litt nøyaktige, det vil si ikke bare skriv "alle melerstatninger", om dere har opplevd å stagnere på for eksempel fiberhusk men ikke kruskakli.

Det er nemlig et par oppskrifter som jeg ville prøve, men så har de forskjellige ting som jeg ikke vet om er partystoppere eller ikke:

Muffins
Pizzamuffins
Kokosmelk-kakao
Lones vafler
Nannahs knekkebrød

Vet det ble litt mye, men jeg søkte gjennom ganske mye av forumet uten å finne noe særlig info på om disse var partystoppere, så jeg tenkte jeg skulle spørre! :)

Og jeg vet at alle er forskjellige med tanke på partystoppere, og jeg skal uansett følge med vekta når jeg innfører disse etterhvert, men jeg tenkte mer om noen av disse er kjente for å stagnere vektnedgang. ;)

*Angående sukkererstatningene - er det like stor sjanse for at disse er partystoppere, eller er det for eksempel slik at veldig få reagerer på natreen i forhold til splenda og sukrin? Noen tanker?

Rin sa for siden:

Jeg tror aldri jeg har hørt at kokosmelk har hindret vektnedgang hos noen, med mindre de faktisk har kokos-allergi. :) Men kokosmelk finnes i forskjellige varianter, det kan lønne seg å lese på boksen og finne de med 1g kh eller mindre, og som består av kokosnøtt-fruktkjøtt, ikke bare ekstrakt.

Beklager om jeg roter i tråden din nå - jeg forsto ikke helt om du bare ville ha opplisting, eller om du stilte spørsmål ved hvorvidt disse varene var kjente partystoppere. :cool:

Julie sa for siden:

Jeg spør sånn generelt om folk vet om de kan være partystoppere eller om de er forholdsvis "trygge" å bruke - sorry, formulerte det ikke så bra i hovedinnlegget - håper det er lettere å forstå nå. ;)

Med tanke på kokosmelken er jo det kjempefint, for jeg tåler ikke fløte (en av mine avslørte partystoppere så langt), så det å ha kokosmelk som back-up passer supert. Kjøpte inn en boks Thailand Santa Maria Coconut Milk i går etter å ha lest at den kun inneholder 0.5 gram karbohydrater per 100 gram, men min inneholder 1 gram per 100... :confused: Ikke at det utgjør så stor forskjell, men mer overraskende - og jeg kjøpte ikke Light-versjonen heller, som faktisk hadde 1 gram per 100... :rolleyes:

blåbær sa for siden:

Soyaprotein gav jeg meg med for flere år siden. Det både hindret meg i å gå ned, og det tullet med magen min. I ettertid har jeg tenkt at det kanskje var brøderstatninger i det hele tatt som stanset nedgang, og ikke soyaprotein i seg selv. Så jeg vet ikke om det var en faktisk partystopper. Men magen min fikk det uansett bedre uten. :)

Julie sa for siden:

Bump

Fryktelig nysgjerrig på disse her... :p

Carisma sa for siden:

Det er vel heller motsatt.

Alle du ramser opp er kjente partystoppere, med unntak av kokkosmelk. Men nå er det engang sånn at alle kropper er forskjellig, så noen kan reagere på noe ingen andre gjør og motsatt. Så det er egentlig umulig å gi et klart svar, du må bare tørre å teste de selv på din egen kropp.

Julie sa for siden:

Oki, tusen takk. Skal prøve det om et par uker, men i og med at jeg hadde bursdag på fredag, ble det kaker og godis, så nå må jeg først komme meg inn i ketose igjen... :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.