Har i noen uker gått sakte over til lavkarbo. Allerede er jeg fire kg lettere! Hurra! Men.. Jeg er sulten hele tiden.. Må liksom spise og spise hele tiden.
Greier ikke lenger å skille mellom frokost, mellomåltid, lunsj..
Jeg har vel ingen klar kostholdsfilosofi, annet enn jeg skal kutte karber..
Kan jeg virkelig spise så mye jeg orker? Hele tiden?
Har du husket å legge til fett ettersom du har kuttet ned på karbohydrat? Du må jo få energi et sted fra. :p Fett skal holde deg mett lenge, så min første mistanke er at du får i deg for lite.
Hva angår å spise ubegrenset - om man spiser veldig mye mer enn man forbruker, så går man ikke ned, uansett sammensetning av kosten. Når man ligger lavt på karbohydrater tåler man dog mer kcal enn på høykarb-kosthold. Stort sett regulerer dette seg selv, så lenge du spiser nok av det du skal; fett metter som sagt godt. :)
4 kilo er et flott vekttap - gratulere!!:heia::heia:
Siden du er sulten hele tiden kan det som 157cm sier, tyde på at får for lite fett. Men er det "sug" derimot får du kanskje for mye karbohydrater?
Et lavkarbo kosthold skal ta fra deg litt matlyst (sug/sult) og det skjer først for min del når jeg har et inntak av karber under 20 g pr. dag.
I tillegg vil jeg anbefale deg å finne en filosofi som passer deg, enklere å følge dersom du er litt uerfaren på området. Så kan du eksperimentere litt senere:)
Takk for gode tips.
Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal få i meg ENDA mere fett, men skal skrive litt ned hva det er jeg spiser, så kan jeg regne totalen på karbohydrater.
Et lite problem for meg er at jeg ammer enda, og vil helst ha i meg litt karbo av den grunn. Derfor tror jeg ikke jeg kan kutte ytterligere heller..
Vann, er nok et godt tips.. Jeg er IKKE god til å drikke vann, noe som ofte fører med seg hodepine..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.