Til alle dere som har vært så super flinke med lav karbo dietten... Er det noen av dere som var plaget med masse kviser som merket enn effekt på de når dere gikk/går på kuren? Samboeren min er kjempe plaget med kviser, har prøvd resept tabletter, renseprodukter, avstand fra melkeprodukter osv osv.. laaaang liste. Men han sliter med det enda, og han er 24 år... langt over pubertetskrisa... Noen som vet effekten på dette på lavkarbo?
Tenkte meg nok det!;)
Det finnes kviser som er en del av sykdommen rosacea feks, de er små og svir og klør! Behandles greit med tetracykliner!
Andre kviser er mer underjordiske og kan ha mange årsaker. Uansett bør en voksen mann med et kviseproblem ta seg en tur til en hudlege!:ja:
Men et lavkarbokosthold vil være helt på sin plass uansett!
Pssst, kan du ikke ringe fastlegen og be om en henvisning, da? Burde gå greit når det alt står i journalen at han har et problem!
Noen menn vet bare ikke sitt eget beste. Tror det tok meg 15 år før gubben lærte seg når nok var nok og ringe legen selv om det var noe!;)
Hjalp ikke at jeg er sykepleier, nei, han måtte finne ut av det selv!
Jeg har i alle fall i sommer erfart at om jeg skeier ut en dag eller to (altså litt mer enn ett måltid) så kommer det en underjordisk fæl kvise på haka med en gang! Men når jeg går tilbake til lavkarbo igjen (ikke ketose altså) så forsvinner den kjapt. Så jeg vil si at det er absolutt verdt et forsøk! :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.