< Tilbake til oversikten

Psyllium/loppeførskall

Kalorine sa for siden:

Er dette rene fiber, eller er det karbohydrater i det som jeg må ta med i regnskapet? Og hvor kjøper dere det?

mofe sa for siden:

Psylliumfrøene mine jeg kjøper jeg på helsekosten. Jeg har forstått det slik at dette er ren fiber, og blir ikke tatt opp i kroppen - men går "rett igjennom" og tar med seg masse grums på veien.. :) (altså bra for forøyelse)

Kalorine sa for siden:

Takk! :) Hva skal jeg spørre etter? Psylliumfrø, psylliumskall eller loppefrøskall? er alt det samme?

mofe sa for siden:

Aner ikke... :)

Men mne heter psylliumfrø..
Jeg er innmari fornøyd med dem, bruker 1 ss hver dag, og fordøyelsen min har aldri vært bedre! :) Bruker det i smoothies og grøt, i cottage cheese..

Gamla sa for siden:

Ja, Psylliumfrøskall og loppefrøskall er det samme. Det jeg bruker heter Fiber Husk og det er helt uten karbohydrater , men inneholder 85 g fiber og er veldig effektivt. En pose på 300 g koster ca 60 kr. Dette blir mye billigere enn å kjøpe loppefrø på apoteket i alle fall. Jeg bruker bare 1 - 2 ts.daglig. Jeg kjøper det i en kolonialbutikk. Regner med at alle som har glutenfritt mel også har eller kan skaffe dette.
Eneste ulenpen med det er at det ikke er så lett å få rørt ut i vann, men hvis en drikker det fort og skyller ned med vann etterpå går det greit. Det er ikke noen speiell smak i det.
Fiber Husk kan også brukes i brød og kaker.

Kalorine sa for siden:

Har kjøpt det nå, fant HUSK på helsekost.Takk Komkari!:) Forferdelig konsistens når jeg blandet det ut i vann, men når jeg blander i litt funlight og bare styrter det får jeg det i meg.

Får du i deg mye fiber i tillegg til fibertilskuddet? Det blir jo ikke mange grammene i noen teskjeer pr dag?

monkadonka sa for siden:

psyllium er genialt.Koster tarmen ;O)
Anbefales!!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.