< Tilbake til oversikten

Hva skjer når man ikke får i seg nok fett?

Superbolla sa for siden:

Jeg sliter litt med fettet, jeg...

Greit når jeg steker kjøttdeig og biffer, men tar jeg meg litt ost, egg, spekeskinke og sånn blir det jo litt lite fett? Også har jeg prøvd å spise cocosa, men da endte jeg bare opp med å være kvalm resten av kvelden. Jeg får helt ståpels av å spise den bar.. :P

Så hva gjør man for å få opp fettkvota? Det er kanskje ikke fettet som er problemet men at det blir for mye proteiner?

Kitt sa for siden:

Dersom du scroller helt nederst på denne siden, finner du flere tråder om samme tema!:)

Borealis sa for siden:

Jeg tilsetter cocosa og en skvett fløte i kaffen = yummie! :p

Carisma sa for siden:

Ost er jo ganske fett. Spekeskinke spises med majones på :D

Superbolla sa for siden:

Hmmm... Ja, ser jo det at det ligger litt her fra før... :D
Blir fort litt ivrig... hehe

Tror bare at jeg er litt fett-lei om dagen... :P

LaVidaE sa for siden:

Her svarer jeg også,selv om det er en gammel tråd!

Vær obs på at om du spiser for mye protein, så blir det til karbohydrater i kroppen din! Du må derfor holde inntaket på et minimum. Følg oppskriftene i bøkene til Skaldeman, og spis en posjon 3x dagen. da får du nok fett, og ikke for mye protien og karbo.

Skaldeman skriver også at om du spiser for mye fett, så vil ikke kroppen brenne fett ima det hele tiden kommer mer!
Her krever det at du finner ut hvor mye du kan spise for at fettbålet skal tennes.

Noen kroppen trenger 3-4mnd på å komme igang med fettbålet, andre går rett i det. Sånn er det bare! :(

Jeg merker fort om jeg har spist for mye proteiner, for da blir jeg sulten!!!:o

blucher sa for siden:

Er det sånn at hvis man ikke får i seg nok fett, så kan det lettere bli for mye proteiner? Men hvis fettmengden er stor nok, så spiller det ikke så stor rolle?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.