Denne oppskriften finner du også i en bok; "Bli frisk med lavkarbo", så jeg tror ikke det er noe problem...? Men da var det ikke så mye kesam i, bare 1 1/2 boks på 12 egg. Også bruktes det ekte kesam, ikke mager... Vet ikke om det ble mye til hjelp men...:)
Går fint til bruk i en lavkarbodiett, men er ikke steketiden litt vel lang med den temperaturen?
Har en annen oppskrift på lavkarbobrød som jeg fant i et ukeblad for en tid tilbake.
SPESIALBRØD
300 g paranøtter
300 g linfrø
150 g hvetekli
9 egg
3 dl crème fraiche
1 ss bakepulver
1 ss fiberhusk (dette er loppefrøskall, som ikke er nødvendig i brødet, men som gjør at bakverk får bedre fuktighet og henger bedre sammen)
Paranøtter og linfrø kjøres i food processor og blandes med hvetekli, bakepulver og fiberhusk. Egg og crème fraiche blandes. Deretter blandes det våte og tørre sammen og settes i en brødform (2 ltr.) Stekes på 175 grader i ca. 50 min. Anbefaler å kle formen med bakepapir.
[color=#000000][/color]
Denne oppskriften gir ca 49 karbohydrater på hele brødet, blir ikke mange pr.skive.:)
[color=#000000][/color]
Har også prøvd denne med mandler istedenfor paranøtter med like bra resultat
Gir litt mer karbohydrater ca 60 på hele brødet
[size=3][/size]
Antar det brukes så mye kesam og mager kesam for å få opp proteininnholdet i brødet, mager kesam inneholder nesten dobbelt så mye proteiner (12 g kh/100 g) som original kesam (6,2 g kh/100 g).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.