< Tilbake til oversikten

Skal kaloriene fra sukkeralkoholer regnes med?

chikelu420 sa for siden:

Jada, nå vet jeg jo at vi egentlig ikke regner kalorier, og det funker for meg veldig bra:p Men sitter og ser på en sjokocashew fra sukkerfritt nå. (Den er tom, etter helgens utskeielser...)

Her står det kh: totalt 44,9g, hvorav 5,1 g er sukkerarter og 30,6 er sukkeralkoholer. Hvis sukkeralkoholene ikke tas opp i kroppen, hvordan regner jeg ut kaloriinnholdet som er på 519?

I tillegg lurer jeg på de resterende 9 kh som "mangler" blant sukkertypene. (5,1 + 30,6 = 35,7.) Skal de regnes med som karbohydrater? Isåfall er det reinspekka flaks at jeg enda er i ketose, for jeg regnet ikke med de på lørdag:p

Georgine sa for siden:

Kaloriinnholdet er det samme og du trekker fra sukkeralkoholene slik at utregningen blir 44,9 - 30,6 = 14,3 som er antall karbo du skal telle.

Gerd sa for siden:

Nei, sukker er sukker. Det er 13 karber i den :ja:

søtmumsen sa for siden:

Det eneste man kan trekke fra er sukkeralkoholer, ikke vanlig sukker dessverre, eller sukkerarter:)

TrillTrall sa for siden:

Nå spiser du vel sjeldent 100 g kaviar i slengen... ;) Så litt kaviar på egget kan du sikkert unne deg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.