< Tilbake til oversikten

1 dags pause fra ketolysekuren?

thidung sa for siden:

Hei!

Har hittil vært på ketolysekuren i 1 uke og gått ned 4 kg!! Føler meg fortsatt ganske uviten innefor dette.. har fått veldig mye bra info fra lavkarbo.no som har vært ganske behjelpelig... men det er en ting jeg lurer på: I forbindelse med jobben skal eg ut og spise middag om ca en uke. Er det muligheter for å ta 1 dag pause fra ketolysekuren?? Vet at det vil ta 2-3 dager før jeg er i ketose igjen, men vil vekten min øke opp igjen med en gang pga en middag?

Setter veldig stor pris på svar og erfaringer rundt dette, da jeg er helt nybegynner på dette :)

Georgine sa for siden:

Du vil samle vann og derfor gå opp i vekt, men den vil forsvinne når du går i ketose igjen.

Er det fastlagt hva dere skal spise? Er det ikke mulig å få endre på maten slik at man f.eks får salat i steden for potet osv?

thidung sa for siden:

Ja, i grunn er det fastlagt og ikke muligheter for endringer. Dt er et spisested som serverer alt med poteter ogl itt grønnsaker, men da skal jeg prøve å heller la være å spise potetene.Men det blir på en måte litt rart/pinlig å ikke spise dessert når alle andre gjør. Kommer til å få masse rare blikk og folk kommer til å spørre mye....noe som i grunn er irriterende og jeg vil ikke la "hele verden" hva slags kostholdsvaner jeg har....

christine76 sa for siden:

Hva med å bare si at du ikke har lyst på dessert? At du er mett?

Spis på forhånd før du går ut, da blir det ikke noe problem å ikke røre potetene og å stå over desserten. Drikk kaffe eller te når det spises dessert.

Jeg har pleid å gjøre det med spising ved sosiale anledninger til et stort issue, men har etter hvert oppdaget at dess mindre jeg fokuserer på det, dess mindre fokuserer andre på det også.

Maramara sa for siden:

Tips!