< Tilbake til oversikten

1 dags pause fra ketolysekuren?

thidung sa for siden:

Hei!

Har hittil vært på ketolysekuren i 1 uke og gått ned 4 kg!! Føler meg fortsatt ganske uviten innefor dette.. har fått veldig mye bra info fra lavkarbo.no som har vært ganske behjelpelig... men det er en ting jeg lurer på: I forbindelse med jobben skal eg ut og spise middag om ca en uke. Er det muligheter for å ta 1 dag pause fra ketolysekuren?? Vet at det vil ta 2-3 dager før jeg er i ketose igjen, men vil vekten min øke opp igjen med en gang pga en middag?

Setter veldig stor pris på svar og erfaringer rundt dette, da jeg er helt nybegynner på dette :)

Georgine sa for siden:

Du vil samle vann og derfor gå opp i vekt, men den vil forsvinne når du går i ketose igjen.

Er det fastlagt hva dere skal spise? Er det ikke mulig å få endre på maten slik at man f.eks får salat i steden for potet osv?

thidung sa for siden:

Ja, i grunn er det fastlagt og ikke muligheter for endringer. Dt er et spisested som serverer alt med poteter ogl itt grønnsaker, men da skal jeg prøve å heller la være å spise potetene.Men det blir på en måte litt rart/pinlig å ikke spise dessert når alle andre gjør. Kommer til å få masse rare blikk og folk kommer til å spørre mye....noe som i grunn er irriterende og jeg vil ikke la "hele verden" hva slags kostholdsvaner jeg har....

christine76 sa for siden:

Hva med å bare si at du ikke har lyst på dessert? At du er mett?

Spis på forhånd før du går ut, da blir det ikke noe problem å ikke røre potetene og å stå over desserten. Drikk kaffe eller te når det spises dessert.

Jeg har pleid å gjøre det med spising ved sosiale anledninger til et stort issue, men har etter hvert oppdaget at dess mindre jeg fokuserer på det, dess mindre fokuserer andre på det også.

Maramara sa for siden:

Tips!
Spis litt av desserten. Når du spiser desserten fordel så mye som mulig ut over fatet, da ser det ut som du spiser mer enn det du gjör :) Det er bedre å ta en sprekk med färre karber for da kommer du fortere inn i ketolyse igjen.

Bøtt sa for siden:

Jeg hadde gått ca 4 uker på ketolyse da jeg reiste på ferie en helg.Spiste vanlig drakk øl osv.la på meg 3 kilo den helgen men etter 4 dager på ketolyse var de borte igjen.Men alle reageree ulikt da men sånn var det nå for meg.

Beatrixie sa for siden:

[quote=christine76;933473]Hva med å bare si at du ikke har lyst på dessert? At du er mett?

Spis på forhånd før du går ut, da blir det ikke noe problem å ikke røre potetene og å stå over desserten. Drikk kaffe eller te når det spises dessert.

This!

Maramara sa for siden:

Er veldig spent på hvordag det gikk?? :eek:

maritam sa for siden:

Hvordan gikk det? ;)

thidung sa for siden:

Hei hei..

Har nå vært på middagen!! overraskende nok var maten der ganske lavkarbo, mye kjøtt, fisk og grønnsaker og nesten ingen potet!! En rett var det poteter som tilbehør, men jeg greide å motså fristelsen :P Til dessert var det en sjokolade mousse, spiste veldig lite av den og fulgte råden om å spre den ut..hehe.. så er ganske fornøyd med meg selv, selv om jeg ikke holdt meg helt innenfor lavkarbo grensen. Trodde først at det skulle være vanskelig å ikke sprekke, men derimot var det vanskelig å spise mat med mye karbohydrater, fikk så dårlig samvittighet...

Gange sa for siden:

Er ofte det er slike episodar, der sosiale tilfeller osv gjer at det er vanskeleg å holda kostholdet heilt strengt.

Men ikkje få dårleg samvit, du prøvde og gjor det ganske bra, spiste lite kh og då kjem du fort tilbake i ketolyse. Bedre med ein liten sprekk ein ein gigantisk ;)

Maramara sa for siden:

Så kult at det gikk så bra!! :D

Bøtt sa for siden:

Så bra da!Det gikk jo kjempebra dette jo:)Syns du har vært utrolig flink:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.