< Tilbake til oversikten

Handballtrening/kamp og ketolyse

inot sa for siden:

Har vært i ketose i 10 uker nå, føler kroppen fungerer bra! men under trening er det som om jeg møter veggen etter 3 kvarter, skjelver og totalt ukonsentrert. Nå er det seriestart til helgen, og jeg kan jo ikke "holde" kun en omgang! Noen tips til hva jeg kan spise\drikke for å holde meg igang, uten å ødelegge vektnedgangen?

Bæret sa for siden:

Slik er jeg om jeg ikke spiser nok/nok fett. :)

aliasdictus sa for siden:

Tipset fra Bæret er nok smart å tenke på :) Noen spiser for lite, mens andre spiser for mye.

Alternativt kan du jo eksperimentere litt med inntak av karbo, og se hva som passer for deg. Jeg opplever å ha bedre treningsutbytte etter jeg begynte med normalt karbokosthold i helgene. Men vi er jo forskjellige :)

Tomsverden sa for siden:

Jeg tenker det kan være lurt å kanskje spise litt mer karbohydrater på treningsdagene. Helst langsomme sånn at de varer en stund og ikke gir deg så stor blodsukkerstigning.

LilleM0r sa for siden:

Ta deg en spiseskje kokosaolje! Det gjør underverker og energien er på topp lenge....

Ellers er du sikkert kjent med at det tar en stund for kroppen å venne seg til fettforbrenningen. Jeg hadde det også som deg i starten, nesten som å møte en "vegg":p
Men det går over, så holde ut - plutselig er det vekk:)
Men som sagt, kokosaolje er tingen! Prøv;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.