Har vært i ketose i 10 uker nå, føler kroppen fungerer bra! men under trening er det som om jeg møter veggen etter 3 kvarter, skjelver og totalt ukonsentrert. Nå er det seriestart til helgen, og jeg kan jo ikke "holde" kun en omgang! Noen tips til hva jeg kan spise\drikke for å holde meg igang, uten å ødelegge vektnedgangen?
Tipset fra Bæret er nok smart å tenke på :) Noen spiser for lite, mens andre spiser for mye.
Alternativt kan du jo eksperimentere litt med inntak av karbo, og se hva som passer for deg. Jeg opplever å ha bedre treningsutbytte etter jeg begynte med normalt karbokosthold i helgene. Men vi er jo forskjellige :)
Jeg tenker det kan være lurt å kanskje spise litt mer karbohydrater på treningsdagene. Helst langsomme sånn at de varer en stund og ikke gir deg så stor blodsukkerstigning.
Ta deg en spiseskje kokosaolje! Det gjør underverker og energien er på topp lenge....
Ellers er du sikkert kjent med at det tar en stund for kroppen å venne seg til fettforbrenningen. Jeg hadde det også som deg i starten, nesten som å møte en "vegg":p
Men det går over, så holde ut - plutselig er det vekk:)
Men som sagt, kokosaolje er tingen! Prøv;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.