< Tilbake til oversikten

I ketose etter sprekk?

Nupsida sa for siden:

Hei!
Hadde en sprekk på lørdagskvelden, skulle i bursdag å fant da ut at jeg skulle unne meg litt.

Jeg spiste 2,5 sånne små vårruller, ett par små stykker kake og bitte litt chips.

Testet meg i går kveld og jeg var ennda i ketose. Vet at det er slik at det tar litt tid før kroppen detter ut av ketose etter sprekk, men når skjer egentlig dette?

Nupsida sa for siden:

Ingen hjelp å få?

Gerd sa for siden:

Det er igjen forskjellig fra person til person. Hvor mye, lenge, hva man sprekker med. Hvor mye karber man har å "gå på" ;)

Viss du bruker søkefunksjonen oppe til høgre her, kan du finne mange tråder med samme/tilvarende tema. Eller du kan google på på lavkarbosidene på fremsiden her.

Nupsida sa for siden:

Jeg har lest mange tråder, men finner ikke svar på det jeg lurer på. Og det er hvor mange dager det går fra man skeier ut til man detter ut av ketose? Er det sånn at det kan ta så mange dager?

Gerd sa for siden:

Fra 0 til et to tre dager.. Kanskje... Og igjen så er det mengden det kommer an på. For jo mer avfallstoffer du tilfører kroppen jo mer omstilling blir det vedr. forbrenningen :ja:

Nupsida sa for siden:

Okei, takk for svar :) Håper det går fort over igjen! Aldri skjeie ut igjen :/

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.