< Tilbake til oversikten

Ny på Atkins diæten

anneline sa for siden:

Hej med jer allesammen.
Jeg er ny her på lavkarbo.no. Som I nok kan læse så er jeg fra Danmark af. Håber I kan forstå sproget, jeg kan forstå langt det meste af jeres norske.
Det er indtil videre ikke lykkedes mig at finde lignende sider/fora i Danmark om Atkins diæten. Så må jeg jo bare søge til Norge...:)

Her i mandags startede jeg på Atkins diæten, og indtil videre går det ok (læs... jeg er faldet i nogle få gange) Man skal jo lige vende sig til ikke at spies, brød, pasta, kartofler og ris, og ikke mindst frugt. Frugten er det jeg savner mest her i induktions fasen.

Mit spørgsmål er: Hvor meget har I tabt jer i induktionsfasen, og hvor lang tid har I været i den fase?

Håber I vil skrive nogle svar til mig!;)

Jeg har også min egen hjemmeside på nettet, som omhandler mit forsøg med at tabe mig med Atkins. Den skal I være velkommen til at checke ud. Husk lige at ligge en hilsen til mig i min gæstebog.

www.anneline.dk

Med venlig hilsen Anne Line

mofe sa for siden:

Velkommen skal du være, Annline! :)

Det er vanlig å miste rundt 10% av startvekt under induksjon. pluss/minus, selvfølgelig :)

Karin sa for siden:

Velkommen, Anneline! Hyggelig med en danske her!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på undersøkelsen din, for det vil vel avhenge av hvor lenge man går på induksjon også. Man kan jo gå lenge! Selv gikk jeg fem uker, og hadde da gått ned 16 kg. Men de første to ukene gikk jeg ned 7 kg.

anneline sa for siden:

Hej Karin.

Mange tak for svaret på mit indlæg.

Jeg synes det lyder helt vildt at tabe 7 kg på 2 uger!
Men dejligt!

Håber det går godt for dig med at komme ned i vægt.
Har du haft nogen problemer med at holde din vægt?

mofe sa for siden:

Endel av vekttapet under induksjon, er vann. :)

Og om man fortsetter å spise slik man gjorde før induksjon, vil kiloene man tapte under induksjon, komme krypende tilbake. :)

Aline sa for siden:

hei og velkommen!! :) :)

:klem:

snoopygirl sa for siden:

velkommen velkommen..håper du vil trives her inne..og lykke til

Karin sa for siden:

Nei, ingen problemer med å holde vekten, men nå går jeg fremdeles ned, da... Har gått ned 31 kg til nå, og skal ned 9 kg til. startet etter påske 2004.

Hvor mye man går ned, avhenger av hvor mye man har å gå ned. Jeg skulle veldig mye ned. (40 kg) Skal du mindre ned, vil du gå mindre ned i starten. Jeg tror - uten at jeg vet det - at kroppen tilstreber en balanse. Kanskje er det akkurat det som er filosofien bak Fedon Lindbergs diett, Kost i balanse?

I alle fall, lykke til med ditt eget vekttap!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.