Nå er det ikke sånn at folk planlegger sprekker for moro skyld. For min del er sprekken neste helg en tur jeg har planlagt for lenge siden, og da vet jeg at jeg ikke kan holde meg 100% i ketose.
Jeg har ikke tenkt til å gjøre noe spesielt før (eller etter). Spise som vanlig før, og fortsette å spise som vanlig etter.
Men jeg ville ikke valgt å gå på en planlagt sprekk bare fordi du har vært på kuren i 4 uker.
Det er jo ikke bare for jeg har vært på kuren i 4 uker, men skal i ett selskap til ei veninne, og er ikke sånn at hun kommer til og servere ketolysemat for å si det sånn..
Da spiser du ketolysemat før du går i selskapet,passe litt på hva du spiser i selskapet,du kan spise litt uten å ta helt av,og går over på ketolysemat etter selskapet:)
Tapas er forøvrig et navn på småretter. Opprinnelse i Spania, og var vel et kongelig dekret i sin tid(for en del hundre år siden). Dersom en taverna serverte alkohol, skulle det også serveres et lite måltid ved siden av for å unngå at man ble for raskt full når man nøt god drikke :p
Tapas kan bestå av kjøtt, fisk, poteter, grønnsaker,egg, ost osv. Stort sett deilig krydret og med gode sauser til.
Perfekt party-mat, men tar gjerne litt tid å tilberede ørten forskjellige retter... :rolleyes:
Oooh - tapas er genial lavkarbomat!! Hold deg til tørr hvitvin eller rødvin med lite karbo, lavkarbo-øl, eller grevens cider uten sukker - ellers kan du drikke ren sprit med sukkerfritt blandevann :) Ingen grunn til sprekk så lenge det finnes alternativer!
Kos deg masse på fest! :)
Jeg skal også ha tapas på min 40-årsdagsfeiring - venninna mi lager og jeg GLEDER meg! Mulig det blir smak av foccachia men det tror jeg skal gå greit for en gangs skyld :) - hvis ikke hodet mitt sier "det trenger du ikke nyt resten istedet"...
signerer, VELDIG svimmel, vondt i magen og halsbrann, meeeeen sushi`n var verdt det (eneste jeg har savnet siden jeg begynte på lavkarbo).. Gått å siklet på det nå siden juli.. saaavn
Haha - SYNS du det?? Det hadde jeg nok også syntes om jeg bare hadde lagt merke til TS sin alder ;) Beklager! Nupsida - se HELT vekk fra rådene mine vedr alkohol! ;)
Jeg begynte vel med lavkarbo for en 3 ukers tid siden. Fikk voldsom hodepine, svimmelhet og følte meg elendig andre dagen, men deretter var alt fint. Etter en drøy uke hadde jeg tatt av 5 kilo, så da tok jeg en "pause" på noen dager ettersom jeg var borte på besøk.
Stappet i meg alt mulig rart og gikk vel opp igjen en halvkilo på de dagene. Så gikk over på lavkarbo igjen og var inne i ketose igjen på dag 2 og har tatt av et par kilo til. Hadde ingen ubehag i denne overgangen slik jeg hadde første gangen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.