< Tilbake til oversikten

Hvor viktig er det med ketolysetablettene??

Nirren sa for siden:

Hei alle sammen. :rolleyes:

Lurer på hvor viktig ketolysetablettene er i forbindelse med kuren.
Jeg er så dårlig på å huske å ta tabletter.
Noen gode råd og forklaringer?????

Ønsker alle dere en flott kveld og en flott morsdag på søndag!!!!!!!
:gator:

mofe sa for siden:

Hva inneholder de tablettene, da? :) nysgjerrig

HP sa for siden:

De inneholder vitaminer og mineraler, så du behøver ikke ta ketolysetabelettene - MEN du trenger et vitamin og mineraltilskudd når du er i ketose ;) Og ihvertfall når du skal være det over så lang tid som ketolysekuren anbefaler.

mofe sa for siden:

:ja:

Veldig veldig viktig med vitaminer og mineraler når man er i ketose - kroppen mister masse vann, f.eks - og da trenger man kaliumtilskudd.. osv osv.

Torkil sa for siden:

Krom øker effekten av insulin og er viktig, det reduserer insulinresistensen. Gjærbundet krom opptas best.Krom picolinat er mistenkt for å være kreftfremkaldene. Kalsium er tilsatt gjær-kromtabletten, da ketosen er surgjørene og medfører tap av ketoner i urinen.Ketoner er negativt ladet og trekker kalsium , som er positivt ladet, med ut i urinen,Derfor er kalsium viktig for å unngå kalsiummangel og i verste fall tap av kalsium fra skelettet.( osteoporose) Tas morgen og kveld.
Selen-sinktabletten med vitaminer tas til lunsj - IKKE sammen med krom da de hemmer opptak av hverandre. Selentabletten er viktig for både fettforbrenning og omsetning av karbohydrater.
Ketolysetablettene er skreddersydd ut fra internasjonale anbefalinger og forskning .
Jeg mener de er viktige for å få et stabilt vekttap , oprettholde kroppens mineralbalanse, og forå hemme oxidativt stress.
De som opplever energien og metthetsfølelsen og et stabilt vekttap brker nesten alle sammen tablettene. MEN det er enkelte som klarer seg helt uten når det bare gjelder vekttap.
Jeg anbefaler at man følger dietten og tar tablettene, da vet man at man går rett vei. Ikke prøv å redusere fettinntaket i dietten eller redusere karbohydratmengden til få gram. Gjør man det kan det medføre helserisiko for den enkelte.
Jeg mener ketolysekuren er velsignet med mange fordeler, men ulempen er, at den må følges.
De enkelte vitaminer og mineraler er omtalt i boken :slank med ketolysekuren.
Jeg er klar over at jeg vel er inhabilom enn meningsberettiget.
MVH Torkil

HP sa for siden:

Hva med tilskudd av kalium og magnesium? Det mener Dr Lindberg er det viktigste tilskuddet ved en ketogen diett? :)

Torkil sa for siden:

Kromtablettene er tilsatt kalsium av samme grunn !:) Magnesium får man dekket med dietten
MVH Torkil

Summer sa for siden:

Må si jeg er spent på å lese denne boken........................

studentberta sa for siden:

Hei.
Jeg har hittil gått ned 20 kg med denne kuren, og erfart at tablettene er til stor hjelp. Kromtablettene tar bort søthungeren og øker forbrenningen slik at den er på topp hele døgnet. Jeg spiser to pr. dag, en om morgenen og en om kvelden. Selen tas midt på dagen, og inneholder stoffer som vi får for lite av når vi spiser lite karbohydrater. Jeg har også problemer med å huske tablettene, men jeg drikker vann om morgenen og da har jeg lagt kromtablettene ved siden av vasken! Vanskelig å glemme dem da... Selentablettene har jeg med meg på skolen om dagen, og husker dem for det meste. Jeg har hatt en lang pause siden jeg hoppa av kuren, og jeg har hatt problemer med å starte igjen fordi jeg har stått stille og vært veldig sjesken på søtt. Har nå kommet godt i gang igjen, og nå har jeg husket å ta tablettene så nå går det nedover igjen:D . Ønsker deg lykke til, dette klarer du!!!
:) Studentberta

Nirren sa for siden:

Hei Studentberta!!
[color=#800080][/color]
Når jeg hører du går ned i vekt og at tablettene har sin effekt, blir jeg gira. Håper kiloene fortsetter å gå nedover... Må vel kjøpe tabletter over helga..
Hilsen Nirren

LilNoor sa for siden:

Hei hei,

fattig student her som skal begynne på ketolyse kuren til helgen. Jeg lurer på om man må ta Krom og Selen tablettene slik anbefalt, eller om 1 eller 2 multivitamin tabletter for dagen dekker det samme behovet. Takk for svar. :)

LilNoor

Bamseline sa for siden:

Jeg skal ta en god del tabletter i forbindelse med ketogen dietten. men jeg skal ikke ta krom eller bør jeg det??(har ikke fått noe beskjed om det fra Lindberg)

HP sa for siden:

Selen får du nok av om du spiser noen paranøtter. Krom er for å stabilisere insulinproduksjon og dermed for å motvirke søthunger. Klarer du deg uten, så er det nok ikke noe i veien for det, blir det vanskelig å følge dietten ville jeg prøvd en periode med ;)

Men du trenger et bredspekter multivitamin/mineraltilskudd når du følger en ketogen diett, spesiellt om ditt kosthold tidligere besto av mye sukker, hvete og andre raffinerte karbohydrater - da er kroppen nok din utarmet allerede.

LilNoor sa for siden:

Takk for rådet HP. Jeg skal i første omgang gå over til å ta multivitamintablettene (som også inneholder mineraler) 2 ganger for dagen, og se om det går bra. Hvis ikke så får jeg grave litt i lommeboken. ;)

nøtta sa for siden:

jeg bestilte disse på onsdag (tror jeg det var ...) hadde regnet med at de kom i dag men det gjorde de ikke ...:( jaja veit at det er veelidg raskt altså men jeg har hørt at andre som har bestilt har fått det dagen etterpå .....;)

når kan jeg regne med og få dem ?? :p det burda da dere vite :rolleyes: :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.