< Tilbake til oversikten

Kesam?

Ildtopp sa for siden:

Jeg syns Kesam med vanilje er ganske godt, med frisk frukt oppi. Men så på den varedeklarasjonen i stad. Der sto det 8,6 g med karb på 100 gram.

Leste en stand i går at jeg skulle holde meg unna ting som hadde mer enn 5 gram pr 100. Så da kan jeg altå ikke spise kesam da?

Rin sa for siden:

Kesam vanilje inneholder 5% sukker, og det er ganske uheldig. Hva med å velge vanlig kesam (4,8g kh/100g) og røre inn egen smakstilsetning - litt lovlig søtningsmiddel og en dråpe vaniljeessens, feks?

Ildtopp sa for siden:

Aha... så vanlig kesam er greit altså:) Ja, men da prøver jeg det i stedet. Ja, jeg skjønte jo at det ikke var helt heldig. Knaska hageblåbær i stedet.

Hamster59 sa for siden:

Er veldig glad i vaniljekesam, men har holdt meg litt unna nå når jeg er på lavkarbo. Tok en kikk på boksen her om dagen, og der sto det at den inneholder maisstivelse. :eek: Det var dumt, den vanlige kesamen inneholder ikke det og har lavere karboinnhold. Kanskje en idé å lage vaniljekesam sjøl ved å tilsette vaniljefrø + evt sukrin.

Ildtopp sa for siden:

Ja, men vanlig kesam funker det og da.. Men superdumt at vaniljekesamen ikke er lavkarbovennlig:(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.