Jeg bor hjemme hos min mor noen dager for å passe hunden mens hun er borte.. Og dette huset er (unnskyld uttrykket) et lavkarbohelvete!!! Uansett hvor jeg snur meg er det sjokolade, chips, julebrus, pepperkaker og you name it!!! Skulle ta ut kjøttdeig fra frysen i sted, og da så jeg en pose med hveteboller! OG MAMMA LAGER VERDENS BESTE HVETEBOLLER!!!!:(:(:(:(
Der borte kan han ikke ut å pisse og denslags, er så mye katter der..:/ (hunden veier over 60 kg, så det hjelper ikke akkurat å ha han i bånd om han oppdager en pus..) Hahah, skulle likt å sett uttrykket til mor mi når hun kommer hjem i morgen, om alt av sjokolade og snop er kastet, og erstattet med bacon, egg, fløte og til nød litt baconcrisp...:p Alle brusflasker er fyllt opp med vann... HOHO!!!:rolleyes:
Hihi, Kodak moment right there;)
Men vet hun at du har lagt om livsstilen? Har dessverre ingen geniale tips til deg. Jeg har en klikkeknapp i hodet som overstyrer ALT fornuftig jeg prøver å gjøre noen ganger, så hjelper liksom ikke å si "hold deg unna det". Men du får virkelig testet viljestyrken din, da. Og kanskje det finnes noen triks som f.eks. å drikke et stort glass vann hver gang du får lyst til å kaste innpå ett eller annet. Tipper man kan bli ganske lei av å presse i seg vann til det kjedsommelige også...
Hun vet at jeg har lagt om livsstilen ja, men jeg kommer ikke til å kreve at folk fjerner alt av søtt eller mat som inneholder karbohydrater før jeg kommer på besøk..:p
Jeg var superflink i går! Eller dvs... Jeg spiste en liten rute med melkesjokolade...:rolleyes: Dersom dette hadde vært en helt vanlig dag i mitt "tidligere liv" hadde jeg i kveld spist 2-3 hveteboller, masse sjokolade, litt pepperkake, kanskje et pizzahorn eller 2... + masse julebrus.. Dæææmitt jeg er flink, men jeg VET jeg kommer til å sprekke i kveld!
Har prøvd alle mine egne triks også; vann, vann med eplecidereddik, trene på spinningssykkel osv.. Kunne gjerne gått ut en tur, men er alene med ungen så da går ikke det..:cool:
Mente ikke at hun skulle fjerne alt det "usunne" altså;)
Men har dessverre ingen glupe idéer på hvordan man skal holde seg unna. Hadde jeg hatt det, hadde jeg nok vært en tynn og suksessrik selvhjelpscoach av noe slag:p
God idè, det skal prøves!! Mitt problem er bare det at når jeg har "bestemt" meg for at jeg vil ha noe, så vil jeg ha det enten jeg er sugen på det eller ikke..:p
Tror vi har litt av den samme klikkeknappen, at når noe i hodet mitt har "bestemt" seg, så kan jeg prøve å motsi så mye jeg vil, men jeg blir alltid overkjørt. Jeg kan sitte og presse i meg ting som jeg EGENTLIG ikke har lyst på engang, bare fordi det er bestemt!
Men kan du ikke se om du klarer denne kvelden, da? Tenk om du hadde klart det! Da er det virkelig ikke noe annet du ikke kan klare! Kanskje du kan bruke denne tråden som nødhjelp, altså at hver gang du får lyst på noe, skriver du om det her, også er det forhåpentligvis noen som kan snakke deg fra det:)
Nemlig!! I høst var jeg veldig flink til å holde meg unna sjokolade og brus i ukedagene. Når fredagen kom, og jeg hadde LOV til å spise, så hadde jeg sjelden lyst på. Likevel trykka jeg i meg ei plate melkesjokolade, en liter cola og chips... Bare fordi det var bestemt som du sier...:(
Ja, jeg burde jo ha klart denne kvelden.. Men så argumenterer jeg mot meg selv og sier at jeg skal jo bare være her til i morgen.. Hjemme spiser jeg jo aldri snop om kveldene, og har heller aldri noe i hus.. Og tenker at jeg legger ikke om kostholdet for å bli fullstendig nazi mot meg selv, og at jeg skal ha lov til å unne meg litt kos av og til.. Og jeg har jo tross alt spist litt for lite karber i dag (under 15), og jeg ønsker meg ikke inn i noen ketose nå...:rolleyes:
Kan alltids bruke denne tråden som klagetråd, men da får dere det travelt!:p Samtidig blir det et enda større nederlag om jeg skulle sprekke!
Og til TS: Heiheihei! Ikke noen unnskyldninger! Du har å holde deg unna den jævla møkka noen påstår er spiselig bare fordi det smaker godt. Ettersmaken er IKKE god! INGEN unnskyldninger holder her! Jeg forventer at du holder deg langt unna disse tingene! Ellers blir jeg særdeles skuffet over deg:ja:
Okei, takk. Det der hjalp faktisk litt. Jeg kaster meg faktisk på trimsykkelen jeg! SÅ det så!! Så satser vi på at det ikke fører til så god samvittighet etterpå at jeg belønner meg med en bolle...:rolleyes:
Første helgen jeg var i ketose, var jeg helt alene hjemme, med MASSE snop i huset. Trodde ALDRI jeg skulle klare meg. Lovet meg selv et par dyre støvletter hvis jeg klarte det - og det gjorde jeg! (Kjøpte meg like godt 3 par støvletter....)
Da jeg klagde på forhånd, fikk jeg et råd til som kanskje kan være noe for deg? "Bær alt godteriet ut i garasjen, da gidder du ikke gå ut å hente det."
Etter noen måneder klarer jeg stort sett å leve med godteri i hus uten å sprekke (skriver stort sett siden jeg gikk på en smell med sjokoladekake her når ungene hadde bursdag, er så sjelden vi har det, og det er jo MYE mer fristende enn sjokolade f.eks. - til tross for at jeg var helt sjokoman i mitt tidligere liv.) Når man har familie, må man regne med å ha litt i hus, liksom...
Flink du er!!:D Jeg pleier å røyke i garasjen, så det er neppe noen idè å ha det ned der. Jeg er (heldigvis) alenemor.. Jeg har bare vanlig brød, knekkebrød og frokostblanding i hus til min sønn, men dette er ting jeg fint klarer å holde meg unna. Snop har jeg ikke i hus.
Jeg har ikke hatt planer om å havne i ketose, men når jeg har levd på under 20 karber daglig den siste uken er det jo den veien det har gått.. Har gått ned i vekt da, men har symptomer på magnesium-mangel. Må nok ha i meg flere karber, men ser jo det at sjokolade og boller kanskje ikke er helt den rette veien å gå....:(
Det er ikke noe som heter å "belønne seg med en bolle" altså! Da kan du likegjerne si at du skal belønne deg med arsenikk!!! Tenk på hva hver celle i kroppen din ønsker for å trives: sunn og næringsrik mat! Ikke no' sukker og den slags, men masse fantastiske næringsstoffer som gjør at den kan optimalisere arbeidet sitt, og hva skjer når alle de 1.000.000.000.000.000(!) cellene dine gjør dette samtidig? Jo, DU fungerer optimalt både fysisk og psykisk! NEMLIG!
Så hvis du virkelig vil deg selv vel, så spiser du noe ordentlig sunt og godt etter en tur på sykkelen:)
Jeg merker faktisk hvordan jeg klarer å overtale meg selv med alt dette også. Ingen utskeielse på meg idag, nei. Bare en deilig laksefilet og litt squash og herlig krydder. NAM:sikle:
Er ikke apotek eller noe som helst her, og har heller ikke penger til det før om ca 2 uker. Så jeg har tenkt å prøve meg igjen da. Begynte på lavkarbo forige uke, og planen var en rolig overgang til et nytt kosthold før jeg prøvde meg på en ketose :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.