< Tilbake til oversikten

Ang. karboblockere igjen ...

belino sa for siden:

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ser at tråden tydeligvis har sklidd helt ut uten jeg rakk å skrive mer enn hovedinnlegget før den ble stengt. Jeg vil gjerne si:

• jeg har ikke psykiske problemer. Har aldri hatt det heller.

*jeg spurte om karbo blockere fordi jeg skal på reise i morgen og lurte på om jeg i den forbindelse kunne ta dette til ett av måltidene. Lurer også på om produktet virkelig hindrer opptak av karbohydrater, eller om det er juks og bedrag.

Verken mer eller mindre.

Pruttilutt sa for siden:

Hei. Jeg skal svare deg konkret på det du spør om, håper at ingen tar disse svarene og gjør 3. verdenskrig av det - slik som tidligere.

Karboblokkere er så-som-så, faktisk veldig individuelt. For noen hjelper det, mens for andre er det ingen markant forandring. Sambo har testa, men falt ut av ketose. (Og nei, han har ingen psykisk lidelse, det var kun for forsøkets del pga.matlei..)
Dersom du satser på karboblokk som nødløsning, så anbefaler jeg at du gjør en kontrollert test med ketostix i forkant og etterkant (3 timer). På denne måten får du en individuell viten om hva din kropp tolererer :)

Lykke til- og kos deg masse :)

nellie sa for siden:

Karboblokkerne sier vel uansett ikke at de hindrer ALLE karbohydrater man spiser?

Minimeg78 sa for siden:

Jeg har brukt og det har funket, men jeg har aldri testet å ta helt av med karbohydrater. (og jeg er oppriktig trist over at tråden din gikk som den gjorde)

Greddy sa for siden:

Stemmer, og derfor funker det ikke i forhold til ketogent kosthold, men mer mot generell lavkarbo.

belino sa for siden:

Tusen takk for svar. :)

Jeg fikk ikke tak i karbo blockere så jeg falt nok ut av ketose i går. Ble umiddelbart plaget med vondt i magen, så jeg er tilbake på ketolyse i dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.